طراحی و ارایه مدل پویای تعامل اجتماعی در بازیهای رایانهای سبک نقش آفرینی
سال انتشار: 1395
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 729
فایل این مقاله در 9 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
CGCO02_077
تاریخ نمایه سازی: 19 خرداد 1396
چکیده مقاله:
یکی از ا صلی ترین چالش هایی که صنعت بازی های ویدیویی با آن مواجه ا ست، زندگی بخ شیدن و قابل باور ساختن بازی، 1 کاراکتر بازیکن و غیر بازیکن ها (NPCs (می باشد. به منظور قابل باور ساختن کاراکترهای بازی، نه تنها نیاز به افزایش انیمیشن و تمهیدات گرافیکی می باشیم، بلکه به الگوی رفتاری مناسبی که شبیه رفتار در دنیای واقعی می باشد نیز نیازمندیم. از طرفی بازنمایی اح سا سات در بازی های رایانهای سبب می شود بازیکن ارتباطی عاطفی با آواتار خود در محیط بازی ایجاد کرده و باعث بالا رفتن سطح غوطه وری بازیکن می شود. تحقیقات انجام گرفته در این زمینه ن شان می دهند که اح سا سات نقش کلیدی در تعیین رفتار افراد دارند. به منظور بهبود در باور رفتار کاراکترهای بازیکن، در این مقاله با پیاده سازی محا سبه کمی سطح احساس و تاثیر شخصیت بر روی احساسات ، رفتار مناسب کار اکتر بازیکن در قبال موقعیتی که در آن قرار گرفته شنا سایی شده و در لحظه منا سب فراخوانی می شود . به منظور واقعیتر شدن اح ساس محا سبه شده در هر لحظه، تاثیر شخصیت بازیکن بر روی تحریک احساس مشخص و پس از بروزرسانی احساس جدید با توجه به روابط استفاده شده، رف تار مورد انتظار پیش بینی و اجرا می شود.
کلیدواژه ها:
نویسندگان
پریسا عبداللهی
پژوهشگر و دانشجوی چندرسانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز
صمد روحی
عضو هیات علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز
مراجع و منابع این مقاله:
لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :