طرح سختافزار یک بازی رایانهای-ورزشی با قابلیت ثبت و سنجش حرکات واقعی با هدف مربیگری الکترونیکی و افزایش انگیزه تمرین در ورزش تکواندو

سال انتشار: 1395
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 676

فایل این مقاله در 10 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CGCO02_080

تاریخ نمایه سازی: 19 خرداد 1396

چکیده مقاله:

امروزه مش کلاتی که در اثر عدم تحرک طولانیمدت کاربران در هنگام انجام بازیهای رایانهای پدیدار شده است، سازندگان و طراحان را به فکر تولید بازیهایی انداخته که کاربران برای انجام آنها مجبور به تحرک باشند تا علاوه بر رفع مشکلات نا شی از عدم تحرک، به جذابیت و هیجان بازی نیز افزوده شود. طراحی این نوع بازی ها نیاز به ایدهی جذاب و بع ضا طراحی سخت افزارهای منا سب جهت انجام بازی دارد ؛ به گونهای که از نظر اقت صادی نیز م قرون به صرفه با شند. ایده ی ا صلی ای ن مقاله طراحی یک بازی رایانهای-ورزشی با زمینهی ورزش تکواندو است تا هم برای سرگرمی و هیجان و هم به منظور تجزیه و تحلیلهای تخ ص صی و ا ستفاده به عنوان مربیگری الکترونیکی برای ورز شکاران قابلیت کاربرد دا شته ب ا شد. بازی پیشنهادی این پژ وهش از دو بخش تشکیل شده است؛ بخش سخت افزاری شامل آدمک تمرینی و کاورهای مخصوصی است که حسگرهای نیرو و لرزاننده های فیزیکی در آنها تعبیه شده و بخش نرم افزاری شامل یک نرمافزار کنترلی مربیگری و یک بازی رایانهای است. از طریق نرمافزار کنترلی مناطقی در کاور آدمک تمرینی جهت ضربه زدن مشخص می شود که ورزشک ار باید در حداقل زمان به آن ضربه بزند. این ضربه در یک بازی رایانهای، روی یک حریف مجازی نمایش داده میشود. بهعلاوه قابلیت حمله توسط حریف و دفع آن نیز پیشبینی شده است. این سیستم در باشگاههای ورزشی جهت افزایش انگیزه ورزشکاران و سنجش توانایی آن ها و نیز در شهربازی ها و مراکز بازی و سرگرمی کاربرد دارد و می تواند افراد با سنین مختلف و سطوح توانایی گوناگون را پوشش دهد.

نویسندگان

سیدمهران امیری

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی ورزش، گروهمهندسیپزشکی، دانشکده فنی و مهندسی،دانشگاهاصفهان

جواد راستی

عضو هیات علمیگروه مهندسی پزشکی، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه اصفهان

هادی عباسی

دانشآموختهی کارشناسی مهندسی پزشکی، گروه مهندسی پزشکی، دانشکده فنی و مهندسی،دانشگاه اصفهان

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • د. م. فاضل, "آسیب های جسمانی ناشی از بازی های ...
  • س. م. امیری ج. راستی, "طراحی یک سیستم مربیگری الکترونیکی ...
  • V. Fialka-Moser, E. M. Uher, and W. Lack, "[Postural disorders ...
  • C. Hrysomallis and C .Goodman, "A review of resistance exercise ...
  • C. Hrysomallis, "Effectivenes of strengthening and stretching exercises for the ...
  • J. H anuszkiewicz, I. Malicka, K. B arczyk-P awelec, and ...
  • A. A. Luedke, _ F. Polk, and K. M. Parmater, ...
  • Y. J. Youngrok Song, Gyuseok Park, Hongsub An, Taehyun Hwang, ...
  • A. Castaneda, E. Garca, E. Limon, and V. Vazquez, "Design ...
  • ]11[S. _ Vincent, C. Dibenedetto, M. A. Oleson, and P. ...
  • نمایش کامل مراجع