مروری بر فناوریهای صنعت بازیهای ویدیویی

سال انتشار: 1395
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 950

فایل این مقاله در 9 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CGCO02_085

تاریخ نمایه سازی: 19 خرداد 1396

چکیده مقاله:

یکی از چالشهای مهم در زمینه مدیریت فناوری و خصوصا فناوریهای نوظهور، اولویتگذاری کشورها در زمینه اکتساب این فناوریها میباشد. پیش از تصمیمگیری و سیاستگذاری در مورد اولویتها، لازم است عرصههای کلیدی اینفناوریهای نوظهور و مبهم و زمینههای کاربردی هر کدام از آنها، از فناوریهای پایه تا بازار، به صورت شفاف و مختصر بیان شود تا بر اساس آن تصمیمگیریهای کلان صورت پذیرد. بدیهی است تصمیمگیری دیرهنگام یا غیردقیق در عرصههای جدید موجب از دست رفتن فرصتها میشود. روشهای نمایش تصویری، از جمله نمایش درختی، رویهای متداول در آیندهاندیشی فناوری (Foresight Technology (به شمار میرود و بعضا اسلوب آنها تحت تاثیر سلایق فردی نیز قرار دارد. هدف این مقاله، شناسایی فناوریهای صنعت بازیهای ویدیویی از طریق ترسیم درخت فناوری (Tree Technology (است تا بستری جهت مدیریت موثر فناوریهای مربوطه در کشور فراهم شود. با توجه به اینکه تاکنون درخت فناوریهای صنعت بازیها در کشور ترسیم نشده است، سازمانهایی مانند وزارت علوم، تحقیقات و فناوری(برنامهریزی توسعه رشتهها و محتواهای درسی)، سیاستگذاران دولتی (برنامهریزی برای تنظیم بازار و زیرساختهای مورد نیاز)، سرمایهگذاران (شناسایی فرصتها و پتانسیلهای سرمایهگذاری) و مشاوران (حصول شناخت بیشتر از علوم صنعت بازیهای ویدیویی) میتوانند از نتایج این مقاله استفاده نمایند.

نویسندگان

سیدامیر آقایی

کارشناسی ارشد مهندسی کنترل، دبیرکارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز، تهران، ایران

سیدحسین حسینی

دکترای مهندسی صنایع، موسسه سیستمهای مدیریتی الگومحور سمام

مصطفی ذاکری نسب

مدیر بازیهای ویدیویی، شرکت رایمون مدیا، تهران، ایران

سیدمصطفی دبستانی

دانشجوی دکترای علوم ارتباطات اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • غلامرضا نصیرزاده, چارچوب جامع مدیریت فناوری: نگاهی یکپارچه و سیستماتیک ...
  • طوفان فکری، ویکی‌پدیا، .2016 ...
  • D. Williams, Structure and competition in the US home video ...
  • Game Development and Digital Growth, European Games Developer Federation, 2011. ...
  • Gaming will hit 891.5 billion this year - Newzoo, 2015. ...
  • Middleware and European Stan dardization, The European Games Developer Federation, ...
  • Project Manager / Producer (Games), 2016. ...
  • _ M. McGuire and O. C. Jenkins, Creating Games: Mechanics, ...
  • _ C. P. Schultz and R D. Bryant, Game Testing: ...
  • W. HE and Y TIAN, "Game Analysis of Reputation Mechanism ...
  • CDC China, "' 2009. [Online]. Available: http ://www. gdcvault. com/free/gdc ...
  • B. Bates, Game Design. Thomson Course Technology, 2004. ...
  • K. Oxland, Gameplay and Design. Addison- Wesley, 2004. ...
  • Project Manager / Producer (Games), 2016. ...
  • L. Konzack, "Computer Game Criticism: _ Method for Computer Game ...
  • S. I. Chiu, J. Z. Lee, and D.-H. Huang, "Video ...
  • نمایش کامل مراجع