CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

معرفی بستر توسعهی نرمافزارهای واقعیت مجازی تعاملی مبتنی بر تصاویر واقعی

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۸ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۰۶ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۵
کد COI مقاله: CGCO02_087
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۳۴۲.۷۷ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۸ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۸ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله معرفی بستر توسعهی نرمافزارهای واقعیت مجازی تعاملی مبتنی بر تصاویر واقعی

  زهرا رستمیان - دانشآموخته کارشناسی مهندسی نرمافزار دانشگاه اصفهان
  جواد راستی - عضو هیات علمی گروه مهندسی پزشکی دانشگاه اصفهان

چکیده مقاله:

واقعیت مجازی 1 فناوری نوینی است که در آن محیطی مجازی پیش چشمان کاربر قرار میگیرد و باعث میشود وی خود را در آن فضای مجازی احساس کند. کاربر با استفاده از تجهیراتی که در اختیار دارد می تواند با این فضای مجازی تعامل داشتهباشد و در آن دخل و تصرف کند. محیط مجازی رو به روی کاربر میتواند فضایی شبیهسازی شده از دنیای واقعی و یا تصاویر و ویدیوهای ثبت شده از دنیای واقعی با شد. امروزه واقعیت مجازی در کاربردهای پز شکی، نظامی، گرد شگری و غیره موردا ستفاده قرار میگیرد؛ ولی شبیه سازی تمامی این محیطهای واقعی ب سیار هزینهبر بوده و حتی درمواردی شبیه سازی کامل،امکانپذیر و کارآمد نمیباشددد. به همین جهت در این مقاله به معرفی بسددتری جهت توسددعه نرمافزارهای واقعیت مجازی میپردازیم که امکان تعامل کاربر با ت صاویر ثبت شده از محیطهای واقعی را امکانپذیر مینماید. بستر پیشنهادی مبتنی برسیستمعامل اندروید بوده و از فناوری OpenGL جهت پیادهسازی آن استفاده شده است. این بستر امکان دخل و تصرف درفریمهای تصاویر و ویدیوهای واقعی را بر ا ساس اطلاعات دریافتی از تجهیزات واقعیت مجازی فراهم میآورد و بدین ترتیب ایجاد نرمافزارهای واقعیت مجازی موثرتر با هزینه کمتر را امکانپذیر مینماید

کلیدواژه‌ها:

واقعیت مجازی، تعامل، محیط شبیهسازی شده، تصاویر واقعی

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_087.html
کد COI مقاله: CGCO02_087

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
رستمیان, زهرا و جواد راستی، ۱۳۹۵، معرفی بستر توسعهی نرمافزارهای واقعیت مجازی تعاملی مبتنی بر تصاویر واقعی، دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان، https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_087.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (رستمیان, زهرا و جواد راستی، ۱۳۹۵)
برای بار دوم به بعد: (رستمیان و راستی، ۱۳۹۵)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • F. P. Brooks, "What's real about virtual reality?, " IEEE ...
  • J. Vince, Introduction to virtual reality. Springer Science & Business ...
  • T. Parisi, Learning Virtual Reality: Developing Immersive Experiences and Applications ...
  • M. Mihelj, D. Novak, and S. Begus, Virtual reality technology ...
  • K. McMenemy and R. S. Ferguson, A hitchlhiker's guide to ...
  • R. Anderson et al., "Jump: virtual reality video, " ACM ...
  • MD3 60Playe r4Andro id. Available: https : /github _ co ...
  • G. C. Burdea and P. Coiffet, Virtual reality technology. John ...
  • G. Riva, "Virtual reality in psychotherapy: review, " Cybe rpsychology ...
  • M. K. Holden, "Virtual environments for motor rehabilitation review, " ...
  • P. L. Weiss, E. A. Keshner, and M. F. Levin, ...
  • K. Laver, S. George, S. Thomas, J. E. Deutsch, and ...
  • علم سنجی و رتبه بندی مقاله

    مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
    نوع مرکز: دانشگاه دولتی
    تعداد مقالات: ۱۲۵۱۱
    در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

    مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.