موقعیت یابی صنعت بازی های ویدیویی و تبیین عناصر بازاریابی در آن با تمرکز بر بازی های موبایل

سال انتشار: 1395
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 972

فایل این مقاله در 14 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CGCO02_091

تاریخ نمایه سازی: 19 خرداد 1396

چکیده مقاله:

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، بازی های ویدیویی سهم بزرگی از اوقات فراغت افراد را از آن خود کرده اند. این بازیها به خصوص با فراگیر شدن استفاده از گوشی های همراه هوشمند و تبلت، بیش از پیش در دسترس عموم قرار گرفته و نقش بزرگتری را ایفا می کنند. در نتیجه صنعت بازی های ویدیویی در سالهای اخیر تبدیل به پرسودترین شاخه سرگرمی شده و همچنان به رشد خود ادامه میدهد. در این مقاله تلاش شده است موقعیت و جایگاه صنعت بازی های موبایل که یکی از زیرمجموعه های پردرآمد و با رشد بسیار بالا از صنعت بازی های ویدیویی است و همچنین از توان تولید بالایی در کشور برخوردار است، در میان دسته های گونان تقسیم بندی محصولات از نگاه بازاریابی در جهان و ایران مشخص وسپس عناصر بازاریابی آن در چارچوب آمیخته بازاریابی رایج که شامل چهار عنوان اصلی محصول، قیمت، ترویج و توزیع است، شامل انواع بازی از لحاظ گونه بازی، روشهای توزیع، تکنیکهای همه گیر کردن بازی و روش های پول سازی از آن تبیین گردد.

نویسندگان

حامد نصیری

دانشجوی دکترای مدیریت تکنولوژی دانشگاه علامه طباطبایی

کبری بخشی زاده برج

استادیار و عضو هیات علمی گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی

محمدصالح ترکستانی

استادیار و عضو هیات علمی گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • بنیاد ملی بازیهای رایانه ای. (1394). هنر صنعت هشتم. [بولتن ...
  • تقوی فرد، محمد تقی، نعمت، مسرت و صنیعی منفرد، محمدعلی. ...
  • جعفری منفرد، هادی. (1392الف). آمادگی برای طلوع صنعت بزرگی به ...
  • جعفری منفرد، هادی. (1392ب). باید ها و فرصت های تحقق ...
  • دایرک. (1395). نمای باز 1394: شاخص ترین اطلاعات مصرف بازیهای ...
  • شمس، میترا و جلالی، یاسر. (1392). وضعیت بازی‌های رایانه‌ای در ...
  • فرضعلی پور، مسلم. (1382). توسعه صادرات غیرنفتی، لزوم و اهمیت ...
  • لاولاک، کریستوفر و رایت، جاچن. (2002). اصول و مدیریت بازاریابی ...
  • موسسه پرسش. (1393). پنج محبوب کافه بازار. پیوست، شماره .60-52، ...
  • نجف بیگی، رضا و حسین زادگان، زهره. (1390). جهانی شدن ...
  • Bartle, R. (1996). Hearts, Clubs, Diamonds, Spades: Players Who Suit ...
  • Edition) .NewYork: P ri ceWatehous _ C o opersRetre vedfrom/http ...
  • نمایش کامل مراجع