CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

نقش دشمن بر هویت فرهنگی با استفاده از بازی های رایانه ای در جنگ نرم

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۸ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۲۲ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۵
کد COI مقاله: CGCO02_092
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۴۷۶.۴۸ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۸ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۸ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله نقش دشمن بر هویت فرهنگی با استفاده از بازی های رایانه ای در جنگ نرم

ثمر زوار - دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه شناسی

چکیده مقاله:

امروزه بازی های رایانه ای به عنوان یک رسانه در کنار سایر رسانه ها قرار گرفته اند و با اینکه از عنوان رسانه خاموش از آن ها یاد می شود اما قدرت تاثیرگذاری اشان از بسیاری رسانه ها بیشتر است. با استفاده از نظریه نظام تحلیل هویت پیتر بورکمی توان فرآیند جنگ نرم و تاثیر آن بر هویت فرهنگی جوانان را تشریح کرد و نشان داد چگونه هویت جدیدی شکل می گیرد. این مقاله با روش اسنادی , به تحلیل هویت فرهنگی و مولفه های درنظر گرفته شده برای آن که شامل هویت ملی , هویتدینی و هویت انقلابی است می پردازد و به این سوال پاسخ می دهد که در کدام یک از ابعاد هویت فرهنگی دشمن تاثیربیشتری بر جای گذاشته است. در نهایت نسل نوجوان و جوان برای تطبیق خودش با فرهنگ ارایه شده توسط بازی ها هویت جدید , مستقل و جدا افتاده از هویت فعلی اش را پدید می آورد. با توجه به تهاجم گسترده بازی های رایانه ای نیازمند نقش موثر نهادهای دولتی , مراکز فرهنگی و تولید نرم افزار , مسیولان و مربیان مدارس و بالاخص خانواده ها هستیم

کلیدواژه‌ها:

هویت فرهنگی , بازی رایانه ای , جنگ نرم

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_092.html
کد COI مقاله: CGCO02_092

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
زوار, ثمر، ۱۳۹۵، نقش دشمن بر هویت فرهنگی با استفاده از بازی های رایانه ای در جنگ نرم، دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان، https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_092.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (زوار, ثمر، ۱۳۹۵)
برای بار دوم به بعد: (زوار، ۱۳۹۵)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • انواری محمدرضا, ۱۳۹۳, "بازی های رایانه ای: رسانه ای خاموش ...
  • آشنا. حسام الدین و روحانی. محمدرضا, ۱۳۸۹, "هویت فرهنگی ایرانیان ... (مقاله ژورنالی)
  • کار گروه تدوین شاخص های فرهنگی, ۱۳۸۹, "شاخص های راهبردی. ...
  • آتشین صدف. عبدالرضا, "پرونده ویژه:ازی های رایانه ای", ص .۶۰ ...
  • آتشین صدف. عبدالرضا, "پرونده ویژه:ازی های رایانه ای", ص .۶۰ ...
  • فلاحتی حمید, ۱۳۹۳, "آسیب شناسی بازی های رایانه ای", ش ...
  • مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.