CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

یک چارچوب کارا برای مدیریت دیالوگ در توسعه بازیهای ویدیویی ماجراجویی

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۸ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۲۹ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۵
کد COI مقاله: CGCO02_096
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۴۵۹.۸۷ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۸ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۸ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله یک چارچوب کارا برای مدیریت دیالوگ در توسعه بازیهای ویدیویی ماجراجویی

  امین بابادی - دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، دانشگاه صنعتی اصفهان، اصفهان، ایران
  حسن کریمی قدوسی - بنیاد ملی بازیهای رایانهای، تهران، ایران
  مجید روحانی - دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان، اصفهان، ایران

چکیده مقاله:

ژانر ماجراجویی یکی از ژانرهای بازیهای ویدیویی است که محور اصلی آن یک داستان تعاملی است که بازیکن در این داستان از طر یق حل پازلهای مختلف پیش میرود. یکی از المانهای اصلی در بازیهای ماجراجویی، گفتگوهایی است که در بازی اتفاق میافتد و کلید حل بسیاری از پازلهای بازی در همین گفتگوها یافته میشود. به همین دلیل، حجم دیالوگها در این گونه بازیها اغلب بس یار بالاست و یکی از دغدغههای توسعه دهندگان بازیهای ماجراجویی، در اختیار داشتن یکچارچوب کارا برای مدیریت کردن این حجم از دیالوگهاست. در این مقاله، جزییات طراحی یک چارچوب کارا برای مدیریتدیالوگهای بازیهای ماجراجویی شرح داده م یشود. چارچوب شرح داده شده در این مقاله، در یکی از بازیهای ماجراجویی ایرانی به نام بیداری: خاکسترهای سوزان مورد استفاده قرار گرفته است که یکی از موفقترین بازیهای ماجراجویی کشور محسوب میشود. از ویژگیهای اصلی این چارچوب، میتوان به مدیریت درخت گفتگو، مکالمهها و مونولوگها اشاره کرد.

کلیدواژه‌ها:

بازیهای ماجراجویی، مدیریت گفتگو، درخت گفتگو

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_096.html
کد COI مقاله: CGCO02_096

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
بابادی, امین؛ حسن کریمی قدوسی و مجید روحانی، ۱۳۹۵، یک چارچوب کارا برای مدیریت دیالوگ در توسعه بازیهای ویدیویی ماجراجویی، دومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان، https://www.civilica.com/Paper-CGCO02-CGCO02_096.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (بابادی, امین؛ حسن کریمی قدوسی و مجید روحانی، ۱۳۹۵)
برای بار دوم به بعد: (بابادی؛ کریمی قدوسی و روحانی، ۱۳۹۵)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • R. Morsi and S. Mull, "Digital Lockdown: A 3D Adventure ...
  • Learning and the Perceptions of Learners, " Interact. Learn. Environ., ...
  • H.-J. H. Chen and T.-Y. C. Yang, "The Impact of ...
  • F. Mehm, S. Gobel, and R. Steinmetz, "An Authoring Tool ...
  • علم سنجی و رتبه بندی مقاله

    مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
    نوع مرکز: دانشگاه دولتی
    تعداد مقالات: ۱۲۹۰۸
    در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

    مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.