رابطه بین میزان استفاده از بازی های رایانه ای با هوش هیجانی در بین دانشجویان
سال انتشار: 1396
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 589
فایل این مقاله در 7 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
CGCO03_056
تاریخ نمایه سازی: 11 خرداد 1397
چکیده مقاله:
این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین میزان استفاده از بازی های رایانه ای و هوش هیجانی دانشجویان انجام گرفت. تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی - پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی تهران بود و از نمونهی 355 نفری به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای با تخصیص متناسب استفاده شد. ابزارهای گردآوری داده ها شامل یک پرسشنامه محقق ساخته (جهت گردآوری اطلاعات پیرامون بازی های رایانه ای) با روایی تایید شده توسط متخصصان و پایای 0/85 و آزمون استاندارد توانایی هوش هیجانی با پایایی 0/79 بود. در تحلیل داده های آماری از روشهای توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار) و روش های استنباطی ( ضریب همبستگی اسپیرمن) در محیط نرم افزاری استفاده شد. نتایج تحقیق نشان میدهد که: بین میزان استفاده از بازی های رایانه ای با هوش هیجانی دانشجویان رابطه معکوس وجود دارد و با افزایش میزان استفاده از بازی های رایانه ای، هوش هیجانی دانشجویان کاهش مییابد.
کلیدواژه ها:
نویسندگان
مریم رضایی
کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه خوارزمی تهران
پروین کدیور
عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی