پیاده سازی یک سیستم تشخیص حرکت بی سیم در جهت شبیه سازی حرکات بازیکن در یک بازی رایانه ای جدی

سال انتشار: 1396
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 435

فایل این مقاله در 9 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CGCO03_060

تاریخ نمایه سازی: 11 خرداد 1397

چکیده مقاله:

بازی های رایانه ای به عنوان یک رسانه نوظهور و به دلیل تلفیق چندین رسانه باهم جایگاه ویژهای را در بین سایر رسانه ها و در بین کاربردهای مختلف پیدا کرده استتت بازی های رایانه ای جدی نوعی از بازیهای رایانه ای است که در جه ایجاد محتوایی فراتر از ایجاد جنبه سرگرمی ساخته می شود یکی از مواردی که در طراحی یک بازی رایانه ای جدی مورد استفاده قرار میگیرد نگاش حرکات واقعی بازیکن به یک کاراکتر مجازی در یک محیط شبیه ساز طراحی شده اس درواقع از بازی رایانه ای در شبیه سازی یک محتوا استفاده میکنند تا هدف شبیه سازی در کنار یک محتوای سرگرم کننده ارایه شود هدف از ارایه این مقاله ارایه یک سیستم تشخیص حرک به یسیم در جه استفاده و شبیه سازی حرکتی در بازی های رایانه ای جدی است. در واقع در این مقاله ما به دنبال این هستیم که چگونه می توان از حسگرهای حرکتی و حسگرهای بیسیم در جهت نگاشت حرکات بازیکن به فضای مجازی در یک بازی های رایانه ای جدی استفاده کرد، به همین منظور در ابتدا یک دمو از یک سیستم حرکتی با استفاده از بردهای آماده و آموزشی آردینو و حسگرهای حرکتی و بیسیم، طراحی و پیاده سازی شده است. در مرحله بعد حرکات یک فرد واقعی بر روی یک کاراکتر مجازی نگاش شده و ارزیابی سیستم طراحی شده، درستی سیستم ارایه شده را نشان میدهد در انتها دمو ساخته شده برای کوچک سازی حجم و همچنین قابل استفاده تر بودن در یک برد کوچک طراحی، پیاده سازی و ارایه میشود.

کلیدواژه ها:

بازی رایانه ای ، سیستم حرکتی ، شبیه سازی ، بازی های رایانه ای جدی

نویسندگان

حسین زارعی

دانشجوی کارشناسی ارشد رشته طراحی شبیه ساز هوشمند، دانشگاه هنر اسلامی تبریز

یونس سخاوت

استادیار و عضو هییت علمی دانشکده چندرسانه ای، دانشگاه هنر اسلامی تبریز