CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

بررسی رابطه استفاده از بازی های کامپیوتری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر ششم ابتدایی شهرستان آمل

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۱۵ | تعداد نمایش خلاصه: ۴۰ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۶
کد COI مقاله: CGCO03_066
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۹۴۰.۱۳ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۱۵ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۱۵ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی رابطه استفاده از بازی های کامپیوتری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر ششم ابتدایی شهرستان آمل

  فاطمه لطفی - کارشناسی ارشد جامعه شناسی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل
فخرالدین اسدی -
حسن علیجانی -

چکیده مقاله:

هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه استفاده از بازی های کامپیوتری با عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر ششم ابتدایی می باشد . اهداف جزیی مورد نظر در این پژوهش بررسی رابطه تاثیر فاصله ارزش های اجتماعی بازی های کامپیوتری بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر ششم ابتدایی،بررسی رابطه تفاوت سرمایه اجتماعی بازی های کامپیوتری بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر ششم ابتدایی،بررسی رابطه انزواطلبی ناشی از بازی های کامپیوتری بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر ششم ابتدایی،بررسی رابطه انفرادی بودن بازی های کامپیوتری بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر ششم ابتدایی،بررسی رابطه جذابیت بازی های کامپیوتری بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر ششم ابتدایی،بررسی رابطه خشونت بازی های کامپیوتری برعملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر ششم ابتدایی می باشد . پژوهش حاضر از نظر طرح، جزء طرح های کاربردی و از جهت روش جزء پژوهش های توصیفی و از نوع همبستگی میباشد.جامعه آماری ای پژوهش کلیه دانش آموزان پایه ششم مدارس ابتدایی شهرستان آمل می باشند که تعداد آنها 486 نفر می باشد . با توجه به بزرگ بودن حجم جامعه آماری از طرح نمونه برداری استفاده شد. حجم نمونه هبا توجه به فرمول کوکران 215 نفر از دانش آموزان پایه ششم مدارس ابتدایی شهرستان آمل می باشند.نمونه گیری به شیوه تصادفی طبقه ای (براساس جنسیت )انجام می شود .یافته ها نشان داد بین استفاده از بازیهای کامپیوتری با عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر ششم ابتدایی رابطه معنی داری وجود دارد .

کلیدواژه‌ها:

بازی های کامپیوتری،عملکرد تحصیلی،دانش آموزان،سرمایه اجتماعی،خشونت

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-CGCO03-CGCO03_066.html
کد COI مقاله: CGCO03_066

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
لطفی, فاطمه؛ فخرالدین اسدی و حسن علیجانی، ۱۳۹۶، بررسی رابطه استفاده از بازی های کامپیوتری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر ششم ابتدایی شهرستان آمل، سومین کنفرانس ملی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، اصفهان، دانشگاه اصفهان، https://www.civilica.com/Paper-CGCO03-CGCO03_066.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (لطفی, فاطمه؛ فخرالدین اسدی و حسن علیجانی، ۱۳۹۶)
برای بار دوم به بعد: (لطفی؛ اسدی و علیجانی، ۱۳۹۶)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

علم سنجی و رتبه بندی مقاله

مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
نوع مرکز: دانشگاه آزاد
تعداد مقالات: ۲۱۸۱
در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

مدیریت اطلاعات پژوهشی

اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

مقالات مرتبط جدید

شبکه تبلیغات علمی کشور

به اشتراک گذاری این صفحه

اطلاعات بیشتر درباره COI

COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.