بررسی تطبیقی مدل های احساسات در بازی های رایانه ای

سال انتشار: 1396
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 500

فایل این مقاله در 11 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CGCO03_074

تاریخ نمایه سازی: 11 خرداد 1397

چکیده مقاله:

محاسبات عاطفی مطالعه و توسعه سیستم هایی است که میتوانند عواطف انسان را تشخیص، تفسیر، پردازش و شبیه سازی کنند. این موضوع ریشه در مطالعات گذشتگان دارد ولی محاسبات عاطفی به عنوان شاخهای از علم مدرن کامپیوتر در سال 1995 توسط روزالین پیکارد آغاز شد. در این علم تلاش می شود حالت احساسی انسان ها را تفسیر و رفتار خود را با آن ها سازگار کند و به احساسات پاسخ مناسب دهد. این امر با تاکید بیشتر بر مقایسه و اعتبار مدل های احساسی موجود (مدل های طبقه بندی در مقابل مدل های چندبعدی) با هدف پدیدآوری دستورالعمل های سیستماتیک برای مدل سازی عاطفی، با ایجاد چارچوبهایی برای اهداف تجزیه و تحلیل خودکار و ترکیب اهداف استفاده میشود. بخش مهم این تلاش، افزایش علاقه به درک فواید و خطاهای نسبی دیدگاه های نظری جایگزین در مورد احساسات و نمایه های مرتبط است . در این مقاله مدل های شناخته شده روانشناختی احساسات را در بازی های رایانه ای و رویکرد های محاسباتی آنها بررسی می شود.

نویسندگان

شانلی اکبری

دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه هنر اسلامی تبریز

یونس سخاوت

استادیار دانشگاه هنر اسلامی تبریز