CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

تاثیر بازی های کامپیوتری بر کودکان و نوجوانان

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۹ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۹ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۷
کد COI مقاله: CGCO04_010
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۴۴۰.۷۹ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۹ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۹ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله تاثیر بازی های کامپیوتری بر کودکان و نوجوانان

  اسداله بابایی فرد - دانشیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه کاشان
  ندا خداکرمیان گیلان - دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی دانشگاه کاشان
  اعظم گل سرخی - دانشجوی کارشناسی پژوهشگری علوم اجتماعی دانشگاه کاشان

چکیده مقاله:

هدف اساسی از پژوهش حاضر تاثیر بازی های رایانه ای بر رفتار کودکان و نوجوانان است. روش تحقیق در این مطالعه روشکتابخانه ای و اسنادی بوده است. امروزه کامپیوترها و بازی های کامپیوتری در حال رشد هستند و طرز فکر نسل جدید را تحت تاثیرقرار می دهند؛ آن چه در مورد این بازی ها جای نگرانی دارد این است که کودکان و نوجوانان در طی این بازی ها دچار چالش هایزیادی در ابعاد گوناگون زندگی خود می شوند. یافته های پژوهش حاضر نشان می دهد که بازی ها دارای اهمیت اجتماعی و فرهنگی،روانی و تربیتی هستند. از طریق بازی های رایانه ای می توان مطالب آموزشی و علمی مفید را به آسانی به کاربران منتقل کرد.همچنین، از طریق بازی های رایانه ای می توان در هزینه آموزش و تفریح صرفه جویی کرد. برخی بازی های رایانه ای می توانند باعثتقویت تمرکز و افزایش سرعت عکس العمل کاربران شوند. اما، علاوه بر جنبه های مثبت، بازی های رایانه ای دارای جنبه های منفینیز هستند. آسیب های جسمانی، تقویت حس پرخاشگری، ایجاد روحیه انزواطلبی، تنبل شدن ذهن کودکان و نوجوانان، تاثیر منفیبر روابط خانوادگی و افت تحصیلی از جمله آسیب های ناشی از کاربری بازی های رایانه ای هستند که باید مورد توجه نهادهایمرتبط با تعلیم و تربیت قرار گیرند.

کلیدواژه‌ها:

کودکان و نوجوانان، بازی های رایانه ای، پیامدهای بازی های رایانه ای، فرصت های بازی های رایانه ای

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-CGCO04-CGCO04_010.html
کد COI مقاله: CGCO04_010

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
بابایی فرد, اسداله؛ ندا خداکرمیان گیلان و اعظم گل سرخی، ۱۳۹۷، تاثیر بازی های کامپیوتری بر کودکان و نوجوانان، چهارمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، کاشان، دانشگاه کاشان، https://www.civilica.com/Paper-CGCO04-CGCO04_010.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (بابایی فرد, اسداله؛ ندا خداکرمیان گیلان و اعظم گل سرخی، ۱۳۹۷)
برای بار دوم به بعد: (بابایی فرد؛ خداکرمیان گیلان و گل سرخی، ۱۳۹۷)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

علم سنجی و رتبه بندی مقاله

مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
نوع مرکز: دانشگاه دولتی
تعداد مقالات: ۴۵۸۳
در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

مدیریت اطلاعات پژوهشی

اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

مقالات پیشنهادی مرتبط

مقالات مرتبط جدید

شبکه تبلیغات علمی کشور

به اشتراک گذاری این صفحه

اطلاعات بیشتر درباره COI

COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.