شناخت بازی های رایانه ای در موضوع شناسی فقهی

سال انتشار: 1397
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,946

فایل این مقاله در 10 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CGCO04_011

تاریخ نمایه سازی: 19 تیر 1398

چکیده مقاله:

یکی از چالش های امروز در بازی رایانه ای به جهت پیچیدگی و گستردگی ابعاد و آثار و کارکردهای آن، موضوع شناسی فقهی آن با لحاظ تمامی ابعاد فقهی است. در این مقاله با هدف ارائه پاسخی در خور در این زمینه براساس بررسی نمونه های مختلف از بازیهای رایانه ای و تحلیل مشخصه های مشترک آن ها تحلیلی انتزاعی ارائه شده است و طی آن شاخصه های بازی های رایانه ای به عنوان یک کالا در 7 محور بیان شده است: 1- نرم افزاری رایانه ای 2-سرگرمی 3- تعاملی بودن 4 قاعده مندی 5 - دارای هدف داخلی 6 و 7 - پذیرای داستان و جلوه های سمعی بصری. و بر این اساس فعالیت بازی رایانه ای با شناسه سرگرمی رایانه ای تعاملی قاعده مند هدفمند شناخته خواهد شد.

نویسندگان

محمدعلی خادمی کوشا

عضوهیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم

محمود عبداللهی

دانش آموخته سطح چهار حوزه علمیه قم

عسکر درخشان دوست

دانش آموخته سطح سه حوزه علمیه قم

وحید ارغوانی فلاح

دانش آموخته سطح سه حوزه علمیه قم، کارشناس ارشد علوم تربیتی