CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

تاثیر بازی های رایانه ای بر هوش اجتماعی کودکان

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۱۰ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۵ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۷
کد COI مقاله: CGCO04_043
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۵۲۶.۰۶ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۱۰ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۱۰ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله تاثیر بازی های رایانه ای بر هوش اجتماعی کودکان

  مهران سهراب زاده - دانشیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه کاشان
  ندا خداکرمیان گیلان - دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی دانشگاه کاشان
عاطفه جشنی آرانی - دانشجوی کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی

چکیده مقاله:

امروزه بازی های رایانه ای و پیامدهای آن مورد توجه صاحب نظران و اندیشمندان علوم انسانی قرار گرفته است. بازی های رایانه اینقش تفکیک ناپذیری در زندگی کودکان دارند و به عنوان یکی از عوامل اصلی اوقات فراغت آن ها محسوب می شوند. این بازی هابخش عمدهای از جامعه پذیری کودکان را به خود اختصاص داده اند. انسان ها را از زندگی در جهان واقعی دور می کنند. افراد درهنگام بازی رایانه ای رفتارهایی را نشان می دهند، که مفید نیست و افراد را درگیر مشکلات زیادی می کنند. از طریق بازی هایرایانه ای است که کودک می تواند با دیگران در ارتباط باشد، یا در انزوا به سر ببرد و با اطرافیان رابطه ای نداشته باشد. در این میانهوش اجتماعی یکی از عوامل مرتبط با بازی های رایانه ای است. هدف اصلی پژوهش حاضر تاثیر بازی های رایانه ای بر هوشاجتماعی کودکان است. در این پژوهش با استفاده از روش کتابخانه ای، مطالعه کتب، اسناد، مدارک و اینترنت اطلاعات جمع آوریشده است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که کودکانی امروزه بیشتر وقت خود را به بازی رایانه ای می پردازند، این مسئلهمی تواند هوش اجتماعی آنان را کاهش دهد و این کودکان با اطرافیان خود در ارتباط نیستند و بیشتر به بازی رایانه ای می پردازند.پس ضرورت دارد؛ خانواده ها و خود کودکان از این امر آگاه شوند و مدارس در امور آموزش به این افراد و خانواده های آن ها آموزشدهد، تا آسیب های کمتری متوجه این افراد وارد شود.

کلیدواژه‌ها:

کودکان، بازی های رایانه ای، هوش اجتماعی، بازی، ارتباطات کودکان

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-CGCO04-CGCO04_043.html
کد COI مقاله: CGCO04_043

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سهراب زاده, مهران؛ ندا خداکرمیان گیلان و عاطفه جشنی آرانی، ۱۳۹۷، تاثیر بازی های رایانه ای بر هوش اجتماعی کودکان، چهارمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، کاشان، دانشگاه کاشان، https://www.civilica.com/Paper-CGCO04-CGCO04_043.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (سهراب زاده, مهران؛ ندا خداکرمیان گیلان و عاطفه جشنی آرانی، ۱۳۹۷)
برای بار دوم به بعد: (سهراب زاده؛ خداکرمیان گیلان و جشنی آرانی، ۱۳۹۷)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

علم سنجی و رتبه بندی مقاله

مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
نوع مرکز: دانشگاه دولتی
تعداد مقالات: ۴۵۵۹
در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

مدیریت اطلاعات پژوهشی

اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

مقالات مرتبط جدید

شبکه تبلیغات علمی کشور

به اشتراک گذاری این صفحه

اطلاعات بیشتر درباره COI

COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.