CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

بررسی تاثیر آموزش با روش بازی رایانه ای بر عملکرد دانش آموزان با اختلال یادگیری در بازیابی کلمات خوانداری

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۱۱ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۶ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۷
کد COI مقاله: CGCO04_057
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۳۶۲.۰۵ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۱۱ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۱۱ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی تاثیر آموزش با روش بازی رایانه ای بر عملکرد دانش آموزان با اختلال یادگیری در بازیابی کلمات خوانداری

  لیلا صادقی - کارشناس ارشد روان شناسی بالینی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان(خوراسگان)،اصفهان،ایران
    سالار فرامرزی - دانشیار گروه روانشناسی و آموزش کودکان با نیازهای خاص، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. دانشگاه اصفهان. ایران
  محمدرضا مصاحبی - استادیار گروه روانشناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران

چکیده مقاله:

این پژوهش با هدف بررسی تاثیر آموزش از طریق بازی رایانه ای توکا بر عملکرد دانش آموزان با اختلال یادگیری در بازیابیکلمات انجام شد. روش تحقیق از نوع نیمه آزمایش با دو گروه کنترل و آزمایش و پیش آزمون و پس آزمون بود. گروهآزمایش تحت مداخله آموزش به وسیله نرم افزار توکار در ده جلسه قرار گرفت. جامعه آماری شامل کلیه ی دانش آموزان پایهاول ابتدایی با محدوده سنی 6 الی 7 سال ناحیه 1 شهر اصفهان بود که بر طبق نظریه متخصص یادگیری آموزش و پرورشدارای مشکل یادگیری بودند که با توجه به ملاک های ورود به پژوهش انتخاب .شدند از میان بالغ بر 60 دانش آموز تعداد20 دانش آموز برای شرکت در پژوهش به شیوه تصادفی ساده انتخاب و به دو گروه آزمایش (n=20) و کنترل (n=10)تقسیم شدند. ابزار تحقیق شامل 1) مقیاس هوش وکسلر کودکان (WAIS) و 2) آزمون بخش پیشرفت خواندن بود برایتحلیل داد ها از تحلیل واریانس با اندازه های تکراری به همراه آزمون کرویت موچلی برای بررسی همسانی کواریانس وهمچنین تحلیل مانوا و همسانی واریانس های با کمک نرم افزار Spss 21 استفاد شد. نتایج نشان داد که آموزش با روشبازی رایانه ای بر عملکرد دانش آموزان با اختلال یادگیری کلمات تاثیر دارد و از این روش می توان در درمان و آموزش اینکودکان بهره جست.

کلیدواژه‌ها:

اختلال یادگیری، بازی نرم افزاری توکا، بازیابی کلمه

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-CGCO04-CGCO04_057.html
کد COI مقاله: CGCO04_057

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
صادقی, لیلا؛ سالار فرامرزی و محمدرضا مصاحبی، ۱۳۹۷، بررسی تاثیر آموزش با روش بازی رایانه ای بر عملکرد دانش آموزان با اختلال یادگیری در بازیابی کلمات خوانداری، چهارمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، کاشان، دانشگاه کاشان، https://www.civilica.com/Paper-CGCO04-CGCO04_057.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (صادقی, لیلا؛ سالار فرامرزی و محمدرضا مصاحبی، ۱۳۹۷)
برای بار دوم به بعد: (صادقی؛ فرامرزی و مصاحبی، ۱۳۹۷)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

علم سنجی و رتبه بندی مقاله

مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
نوع مرکز: دانشگاه آزاد
تعداد مقالات: ۸۱۲۳
در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

مدیریت اطلاعات پژوهشی

اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

مقالات مرتبط جدید

شبکه تبلیغات علمی کشور

به اشتراک گذاری این صفحه

اطلاعات بیشتر درباره COI

COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.