CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

سنجی میزان استفاده از بازی های رایانه ای، پیامدها و نقش آن در یادگیری دانش آموزان دختر پایه ششم مدارس ابتدایی شهرستان کاشان در سال تحصیلی 97-1396

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۱۰ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۹ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۷
کد COI مقاله: CGCO04_061
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۳۷۲.۹۷ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۱۰ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۱۰ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله سنجی میزان استفاده از بازی های رایانه ای، پیامدها و نقش آن در یادگیری دانش آموزان دختر پایه ششم مدارس ابتدایی شهرستان کاشان در سال تحصیلی 97-1396

  محمد امینی - دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه کاشان
  فاطمه فخره - دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه کاشان

چکیده مقاله:

هدف از این پژوهش، بررسی سنجش میزان استفاده از بازی های رایانه ای، پیامدها و نقش آن در یادگیری دانش آموزان دختر پایه ششم مدارس ابتدایی شهرستان کاشان در سال تحصیلی 97-1396 است. در پژوهش حاضر از روش تحقیق کمی استفاده گردید. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهرستان کاشان در سال تحصیلی 97-1396 (N=2237) بوده که از این تعداد، مطابق جدول نمونهگیری کرجسی و مورگان، تعداد 338 نفر دانش آموز با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم جامعه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات که در این پژوهش مورد استفاده قرار گرفت، پرسشنامه اعتیاد به بازی های رایانه ای (GAS) با آلفای کرونباخ 0/89 بود. تجزیه و تحلیل داده ها در محیط نرم افزار SPPS انجام گرفت که در سطح آمار توصیفی با استفاده از شاخص های آماری مانند فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار، جداول و نمودارها و در سطح آمار استنباطی متناسب با سنجش داده ها از آزمون t استفاده شد. یافته های پژوهش حاضر نشان داد که میزان استفاده از بازی های رایانه ای در بین دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهرستان کاشان، پایین تر از حد متوسط و به میزان 13/27 می باشد. به عبارت دیگر، عدم اعتیاد به بازی های رایانه ای در دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهرستان کاشان در سطح مطلوبی است.

کلیدواژه‌ها:

بازی های رایانه ای، اعتیاد، دانش آموزان، یادگیری

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-CGCO04-CGCO04_061.html
کد COI مقاله: CGCO04_061

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
امینی, محمد و فاطمه فخره، ۱۳۹۷، سنجی میزان استفاده از بازی های رایانه ای، پیامدها و نقش آن در یادگیری دانش آموزان دختر پایه ششم مدارس ابتدایی شهرستان کاشان در سال تحصیلی 97-1396، چهارمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها، کاشان، دانشگاه کاشان، https://www.civilica.com/Paper-CGCO04-CGCO04_061.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (امینی, محمد و فاطمه فخره، ۱۳۹۷)
برای بار دوم به بعد: (امینی و فخره، ۱۳۹۷)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

علم سنجی و رتبه بندی مقاله

مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
نوع مرکز: دانشگاه دولتی
تعداد مقالات: ۴۵۶۱
در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

مدیریت اطلاعات پژوهشی

اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

مقالات پیشنهادی مرتبط


مقالات فوق بر اساس داده کاوی مقالات مطالعه شده توسط پژوهشگران محاسبه شده است.

مقالات مرتبط جدید

شبکه تبلیغات علمی کشور

به اشتراک گذاری این صفحه

اطلاعات بیشتر درباره COI

COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.