بررسی قابلیت پردازش گفتار در بازی های رایانه ای جهت بهبود روند آموزش تلفظ زبان انگلیسی: اقدام پژوهی

سال انتشار: 1398
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 737

فایل این مقاله در 6 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CGCO05_020

تاریخ نمایه سازی: 22 مرداد 1399

چکیده مقاله:

مقدمه: بازی رایانه ای یکی از روش های مناسب انتقال اطلاعات و آموزش می باشد. از آن جایی که بهترین زمان آموزش زبان دوم، دوران کودکی است و بازی های رایانه ای به دلیل جذابیت و تعاملات، وسیله مناسبی برای این هدف به شمار می روند، پژوهش حاضر با هدف بررسی قابلیت پردازش گفتار در بازی های رایانه ای جهت بهبود روند آموزش زبان انگلیسی و طراحی یک بازی در این راستا انجام گردید. مواد و روش ها: این مطالعه با بررسی کتابخانه ای منابع و مقالات انگلیسی و فارسی انجام گرفت و در نهایت، یک بازی در پلتفرم اندروید و بر اساس نتایج تحقیقات موجود و با استفاده از محیط Unity و زبان سی شارپ ( C# ) برای کودکان طراحی گردید. کودک امکان انتخاب گروه کلمات بر اساس رنگ، شیء و... را داشت. همچنین، قادر به دریافت تلفظ کودک و ارایه بازخورد برای اصلاح آن بود. یافته ها: ۵۰ برنامه کاربردی تجاری محبوب یادگیری زبان ویژه گوشی های هوشمند به صورت جامع مورد بررسی قرار گرفت که سه ویژگی اصلی آن ها شناسایی گردید. این برنامه ها طوری طراحی شده بودند تا کلمات را به صورت واحد و جداگانه آموزش دهند، با حداقل مهارت یاد گیرنده متناسب می باشند و برنامه ها به ندرت بازخورد تصحیحی را به زبان آموزان ارایه می دهند. نتیجه گیری: به نظر می رسد نرم افزار پیشنهاد شده بتواند برای اصلاح تلفظ کلمات انگلیسی در کودکان ۸ تا ۱۰ ساله در مراکز آموزشی و موسسات زبان و حتی منازل مورد استفاده قرار گیرد.

نویسندگان

صبا عباسی نیا

دانشجوی کارشناسی ارشد، طراحی شبیه ساز هوشمند، دانشکده چند رسانه ای، دانشگاه هنر اسلامی تبریز، تبریز، ایران

کاظم پورالوار

استادیار، آموزش زبان انگلیسی، دانشکده چند رسانه ای، دانشگاه هنر اسلامی تبریز، تبریز، ایران