بازی رایانه ای، ابزاری نوین و کارآمد در سایبر دیپلماسی

سال انتشار: 1398
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 517

فایل این مقاله در 11 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CGCO05_036

تاریخ نمایه سازی: 22 مرداد 1399

چکیده مقاله:

دیپلماسی عمومی بیشتر بر ایجاد یک فضای گفتمان دموکراتیک هابرماسی تاکید داشته که هدف از آن، یافتن برداشت ها و ارزش های مشترک از طریق گفتگو با تکیه بر جهان ر سانه ای و دیجیتالی می با شد. هدف اصلی این مقاله تبیین کاربری بازی دیجیتال به عنوان، ابزاری نوین و کارآمد در حوزه دیپلماسی سایبری است. در این مقاله، اطلاعات به روش مطالعه منابع کتابخانه ای و هم چنین به صورت اینترنتی و کتاب های الکترونیکی و مقاله های علمی معتبر که در فضای مجازی قرار داشته جمع آوری شووده است. مبتنی بر استنباط های موجود در این اثر می توان گفت جمهوری اسلامی ایران الزاما در کوتاه ترین زمان ممکن باید حلقه های مفقوده و نقائص موجود در فرایند دیپلماسی رسانه ای تکمیل را کند. در این مسیر پتانسیل های فراوانی در بخش های دانشگاهی و رسانه ای و همچنین ظرفیت های دست نخورده ای در دستگاه دیپلماسی کشور وجود دارند. استفاده از بازی سازان حرفه ای، فیلم سازان و مستندسازان صاحب نام در این زمینه می تواند راه گشای خوبی برای ارائه پاسخ به پرسش های رسانه ای دیپلماتیک باشد. در مجموع می توان گفت در رسانه های جمهوری اسلامی ایران اینموضوع از مواردی است که جای فعالیت بسیاری دارد و لازم است در دستور کار طراحان، بازی سازان، برنامه سازان و تهیه کنندگان شبکه های مختلف و خصوصا شبکه های برون مرزی قرار گیرد.

نویسندگان

مهدی مختارپور

دکتری جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی و مدرس واحد تهران غرب

زهرا سمواتی

پژوهشگر و مدرس دانشگاه