تعیین مدل ملوکولی کسب و کار بازی های آنلاین بر اساس الگوهای اتمیک

سال انتشار: 1396
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 490

فایل این مقاله در 13 صفحه با فرمت PDF و WORD قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CITCOMP02_078

تاریخ نمایه سازی: 7 اسفند 1396

چکیده مقاله:

صنعت بازی آنلاین یکی از پردرآمدترین صنایع در فضای کسب و کار الکترونیکی جهان است. در پژوهش های گذشته در مورد ابعاد مختلف بازی های آنلاین تحقیق شده است. بازی های آنلاین می توانند از ترکیب چندین مدل درآمدی در کسب و کار خود استفاده کنند. در این پژوهش جهت درک و شناسایی بیشتر ابعاد مدل کسب و کار بازی های آنلاین، با استفاده از مصاحبه با خبرگان و بکارگیری روش دلفی فازی، اتم های کسب وکار بازی های آنلاین شناسایی شده است. تایید شده است که پنج اتم کسب وکار در مولکول کسب وکار بازی های آنلاین وجود دارد. این اتم های شناسایی شده شامل اتم کسب و کار تولیدکننده محتوی، مستقیم به مصرف کننده، فراهم کننده خدمات کامل، واسطه و جامعه مجازی است. در نهایت با بکارگیری این اتم های شناسایی شده، مدل مولکولی کسب وکار بازی های آنلاین تشکیل شده است

کلیدواژه ها:

نویسندگان

فاطمه کیخا

گروه کامپیوتر، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه زابل، زابل، ایران