طراحی سیستمی برای افزایش انگیزه و مشارکت کارمندان با استفاده از بازی کاری

سال انتشار: 1396
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 629

فایل این مقاله در 16 صفحه با فرمت PDF و WORD قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CITCOMP02_386

تاریخ نمایه سازی: 7 اسفند 1396

چکیده مقاله:

توسعه صنعت بازی و افزایش طرفداران آن در سالیان اخیر همچنین جذابیت هایی که در بازی های رایانه ای و ویدیویی وجود دارد موجب استفاده از آن ها در زمینه های مختلف غیر از بازی شده است. اصطلاحی که برای این مفهوم به کاررفته است، بازی کاری می باشد. ورود نسل های جدید از کارکنان به سازمان ها که با فناوری متولد و بزرگ شده اند و همچنین الزام بر وجود نوآوری، دلبستگی کاری و مشارکت در کسب وکار موجب شده از بازی کاری در حوزه کسب وکار و تجارت نیز استفاده شود. در بازی کاری کسب وکار ابزارهای بازی و تفکر طراحان بازی در یک مسیله واقعی یا یک فرآیند کاری به کار گرفته می شوند. مهم ترین مزیت به کارگیری بازی ها و ابزارهای مبتنی بر آن ها در ساختار کسب وکار، بازخورد سریع، مشارکت راغبانه و فعال، یادگیری از طریق تجربه و ایجاد انگیزه بالا در کارکنان و ساختن یک محیط کاری جذاب است. ازآنجایی که با استفاده از بازی کاری می توان مفاهیمی که برای کاربر خسته کننده و یا دشوار هستند را به سادگی شبیه سازی نمود و به کمک روش های بصری و سرگرم کننده به آن ها جذابیت بخشید و همچنین با اضافه کردن سیستم امتیاز باعث ایجاد فضای رقابتی فرد با خود و سایرین شد. ازاین رو در این مقاله با توجه به 16 نیاز پایه انسان به طراحی سیستمی می پردازیم که با ترغیب فرد در مشارکت و افزایش انگیزه در او باعث بالا بردن راندمان کاری شود. از مزایای راهکار پیشنهادی ما در این مقاله این است که با پیاده سازی سیستمی امتیازی و مرحله ای می توان باهدف افزایش انگیزه باعث تسریع در امور و بازدهی بیش تر شد.

نویسندگان

بهنام صداقت

دانشجوی گروه مهندسی کامپیوتر، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ایران

حمیدرضا شایق بروجنی

استادیار گروه کامپیوتر، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ایران