نقش بازی های رایانه ای در دانش آموزان ابتدایی

سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 572

فایل این مقاله در 5 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CTCONF01_120

تاریخ نمایه سازی: 30 بهمن 1394

چکیده مقاله:

؛«رایانه»، این پدیده جدید دانش بشری در همه شئون زندگی انسان راه یافته است و مانند دیگر ساخته های دست بشر دو رو دارد ؛ یک روی آن استفاده صحیح در کارها و کمک به رشد و سعادت انسان است و روی دیگر آن استفاده غلط است که به طور معمول در غیر موارد علمی و شغلی از آن استفاده می شود.آن چه بیشتر کودکان و نوجوانان را شیفته خود می کند، بازی های رایانه ای است. پیشرفت کیفیتی این بازی ها به فاصله کوتاهی در ایران رواج یافته و بازار اسباب بازی و لوازم سمعی و بصری را به تسخیر خود درآورده است. عامل دیگری که بر تعداد طرفداران این بازی ها افزوده ؛ قیمت مناسب آن ها برای مصرف کننده است. این بازی ها با استفاده از تصاویر پرتحرک و صداهای مهیج، دنیایی از هیجان را به آن ها که تشنه جنب و جوش هستند، ارزانی می کند و همین جاذبه روح و جسم آنان را مطیع خود می سازد و به عالمی از تخیلات می برد که خود را محور و قهرمان اصلی ماجرا می پندارند. (مطهری، 1382).

نویسندگان

محمدرضا فتحی

دانشجوی دکتری برنامه درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان

زهره سعادتمند

استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • مطهری، محمدرضا، راهنمای انتخاب اسباب بازی (با تاکید بر روانشناسی ...
  • حریری باخدا، زهره، تاثیر بازی های رایانه ای بر شخصیت ...
  • مجله سلامت، کودکان و بازی های رایانه ای، شماره18 1، ...
  • سلامت نیوز، غفلت خانواده ها از عواقب بازی _ رایانه ...
  • مجله پیام زن، تاثیر بازی های رایانه ای بر شخصیت ...
  • نمایش کامل مراجع