سیری بر بازی های رایانه ای در گذران اوقات فراغت جوانان در جامعه شهری مطالعه موردی: (دختران و پسران دوره متوسطه شهر لردگان)

سال انتشار: 1392
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 682

فایل این مقاله در 13 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

CTEI02_155

تاریخ نمایه سازی: 11 مرداد 1393

چکیده مقاله:

بازی های رایانه ای یکی از پر جذبه ترین بازی هایی هستند که جوانان و نوجوانان را به سمت خود می کشاند. این پدیده نوظهور دانشی است که تقریبا برروی زندگی بیشتر انسان نفوذ کرده است در دهه های اخیر با پیشرفت های چشمگیر در صنعت رایانه شاهد پیدایش سریع بازی های رایانه ای به اشکال گوناگون و اشغال بخش اعظم اوقات فراغت گروههای سنی مختلف بویژه جوانان بوده ایم. این تحقیق از نوع توصیفی - تحلیلی و به روش میدانی است. جامعه آماری تمام دانش آموزان دختر و پسر دوره متوسطه شهر لردگان است که در سال 1391-1392 مشغول به تحصیل هستند. تعداد این دانش آموزان 2251 نفر است که براساس نمونه گیری تصادفی تعداد 331 نفر به عنوان حجم نمونه براساس جدول مورگان انتخاب شده اند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه ی است که محقق ساخته است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها و استخراج نتایج و آزمون فرضیه از روش های اماری توصیفی - استنباطی با کمک نرم افزار spessو Excel صورت گرفته است. نتایج نشان می دهد بین دختران و پسران در نوع بازی های رایانه رابطه وجود دارد، بین علاقمندی به فعالیت های ورزشی پسران با وضعیت اقتصادی خانواده رابطه معناداری وجود دارد.

کلیدواژه ها:

شهر لردگان ، اوقات فراغت جوانان ، دختران و پسران دوره متوسطه ، بر بازی رایانه ای

نویسندگان

جواد فاطمی

کارشناس ارشد برنامه ریزی جغرافیا و برنامه ریزی توریسم

پاییز رحمانی

کارشناس ارشد برنامه ریزی جغرافیا و برنامه ریزی توریسم

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • اسدی، نسترن (1378)، خلاقیت در ساخت بازی ها در آموزش‌ها، ...
  • دومازیه، ژوزف. (1352)، زمان فراغت از دیدگاه تاریخی و جامعه ...
  • فرهودی، هاجر (1387)، بررسی تاثیر استفاده از بازی های آموزشی ...
  • کانون پرورش فکری، (1381)، بررسی اثرات اجتماعی، فرهنگی و جسمانی ...
  • کینگ، ساموئل. (1349)، جامعه شناسی، تهران، انتشارات امیر کبیر ...
  • Colwell, J. & Payner, J. (2000). Negative correlates of computer ...
  • Ho.S.M.Y & Lee, T.M .C.(200 1).Computer usage and its relationship ...
  • Cheng, Jacqui (2006), Fact Sheet, National Summit on Educationl Games ...
  • Zimbardo, P. G. (1982). Understanding psychological man: A start of ...
  • نمایش کامل مراجع