بازی مسیریابی توسط شبکه عصبی پرسپترون در ترکیب با الگوریتم های بهینه سازی

سال انتشار: 1396
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 663

فایل این مقاله در 17 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

این مقاله در بخشهای موضوعی زیر دسته بندی شده است:

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

DGRCONF01_008

تاریخ نمایه سازی: 7 اسفند 1396

چکیده مقاله:

بازی مسیریابی، ایجاد موانع متحرک در زمین بازی میباشد، گاهی بازیکن طوری موانع را می چیند که مسیر، دارای کمینه های محلی شده و شبکه عصبی پرسپترون نمیتواند بهخوبی جوابگو باشد. الگوریتمهای فرا ابتکاری کمکمیکنند، این موانع شناخته شده و مسیر صحیح اتخاذ گردد. ایجاد چالش در مسیر توسط کاربر الگوریتمها را تحت تاثیر قرار داده و برخی مواقع شاهد ارتقاء یک الگوریتم و نزول دیگری هستیم. زمانی میتوانیم بهترین نتیجه را داشته باشیم که تمامی الگوریتمها را به اجرا گذاشته و از بهترین الگوریتم در هر مرحله استفاده کنیم. برای این هدف الگوریتمها، به دو گونه پیادهسازی شدهاند. نخست آنکه کاربر مانعی را در زمین بازی قرار میدهد، تمام الگوریتمها اجراشده و بهترین نتیجه، مسیر را مشخص میکند. دوم آنکه با یک الگوریتم مماس یابی، مسیر بازی مشخص میگردد. این مسیر در یک فایل ذخیره شده سپس بهطور جداگانه وارد الگوریتمها میشود تا در بازیابی مسیر از قبل تعیین شده، نتایج الگوریتمها با یکدیگر مقایسه شوند. در اکثر مواقع نتایج به دست آمده از ترکیب الگوریتم بهینه سازی جغرافیای زیستی با شبکه عصبی پرسپترون چندلایه بهترین نتایج ازنظر سرعت همگرایی و کمترین میانگین مربعات خطا را میدهد

کلیدواژه ها:

نویسندگان

فریماه هوشمند

دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، رشته هوش مصنوعی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، کاشان، ایران

سیدمحمدرضا لاجوردی

هییتعلمی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، دانشکده کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، کاشان، ایران