شیوع استفاده از بازی های رایانه ای در دانش آموزان سال چهارم دبیرستان

سال انتشار: 1396
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 561

فایل این مقاله در 7 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

DGRCONF01_014

تاریخ نمایه سازی: 7 اسفند 1396

چکیده مقاله:

پژوهش از روش پیمایشی استفاده شد، جامعه آماری این تحقیق دانش آموزان پسر مقطع پیش دانشگاهی شهر همدان درسال تحصیلی 91-90 بود. نمونهای تحقیق شامل 301 نفر از دانش آموزان پسر پیش دانشگاهی که طریق نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای تصادفی انتخاب شد. نتایج به دست آمده نشان داد که 89.3 درصد از دانشآموز از بازیهای رایانه ای استفاده میکردند همچنین از بین 233 نفری که از بازیهای رایانه ای استفاده میکردند 144 نفر از بازیهای ورزشی، 132 نفر از بازیهای جنگی، 62 نفر از بازیهای استراتژیک و 26 نفر از انواع دیگر بازیهای رایانه ای استفاده میکردند. با توجه به نتایج بهدستآمده و تعداد کاربران بازیها، باید برنامه ریزیهای هدفمندی جهت استفاده از این ظرفیت در راستای اهداف فرهنگی جامعه انجام داد و نیز در زمینه تولید درآمد و اشتغالزایی در این زمینه گام برداشت.

کلیدواژه ها:

بازی های رایانه ای ، دسته بندی بازی های رایانه ای ، پیامدهای بازی های رایانه ای

نویسندگان

محسن روشنیان رامین

تهران- دانشگاه علامه طباطبایی

راحله ایزدی جزی

تهران- دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر