تبیین مفهوم بازی پردازی و ارایه مدل بهره برداری از آن در آموزش

سال انتشار: 1396
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,139

فایل این مقاله در 13 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

DGRCONF01_023

تاریخ نمایه سازی: 7 اسفند 1396

چکیده مقاله:

بازیپردازی یا بازیوارسازی مفهومی است که در صنعت بازی متولد شده و طی چند سال اخیر به بسیاری از حیطه های دیگر رسوخ یافته است. بازیپردازی در حقیقت بهره برداری از عناصر بازی در حوزه هایی غیر از سرگرمی است و امروزه اهمیت آن به حدی ارتقاء یافته است که حتی 70 درصد از بزرگترین شرکتهای جهان تا به امروز از این مقوله در کسب وکار خود بهره بردهاند و پیشبینی میشود که حجم صنعت بازی پردازی تا سال 2018 به حدود 6 میلیارد دلار بالغ شود. در این مقاله ابتدا با بررسی اجمالی صنعت بازیهای رایانهای و سپس خاستگاه و بستر نظری مفهوم بازی پردازی و معرفی و تبیین عناصر بازی، خطوط شکل دهنده این مفهوم ترسیم میگردد. سپس مدلی برای بهره برداری از بازی پردازی در آموزش ارایه شده است که در آن فرایند لازم برای بهره گیری از بازیپردازی تشریح و اجزا و مولفههای مربوطه تبیین شده است.

نویسندگان

علیرضا مهانیان

تهران، دانشگاه تربیت مدرس

غلامعلی منتظر

تهران، دانشگاه تربیت مدرس