CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

ارزیابی نگرش دانشجویان نسبت به بازی های رایانه ای و تاثیر آن برمیزان استفاده آنها از بازی های رایانه ای

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۱۶ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۰۰ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۶
کد COI مقاله: DGRCONF01_048
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۱.۰۱ مگابات (فایل این مقاله در ۱۶ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۱۶ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله ارزیابی نگرش دانشجویان نسبت به بازی های رایانه ای و تاثیر آن برمیزان استفاده آنها از بازی های رایانه ای

  علیرضا صدیقی - دانشجوی دکتری تخصصی، باشگاهپژوهشگرانجوان و نخبگان، دانشگاه آزاد اسلامی واحدقم، قم، ایران
  رویا صدیقی - دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، تهران، ایران

چکیده مقاله:

این پژوهش با هدف بررسی نگرش دانشجویان نسبت به بازیهای رایانه ای و تاثیر آن بر میزان استفاده از بازیهای رایانهای به مرحله اجرا درآمد. جامعه آماری پژوهش، 110 نفر از دانشجویان مقاطع مختلف بود که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 86 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. با توجه به موضوع و اهداف موردبررسی در این تحقیق، از روش توصیفی-پیمایشی استفاده شده است. برای جمع آوری دادههای اولیه از روش توزیع پرسشنامه استاندارد استفاده شد و دادههای ثانویه از طریق مطالعات کتابخانه ای به دست آمد. مقیاس اندازه گیری از نوع طیف پنج گزینه ای لیکرت برای دو پرسشنامه نگرش نسبت به بازیهای رایانه ای و میزان استفاده از بازیهای رایانه ای بود، در ابتدای پرسشنامهها سوالات جمعیت شناسی شامل سن، جنس، مقطع تحصیلی، نوع بازی ازنظر هزینه، و ژانر موردعلاقه بازی پرسیده شد. از آلفای کرونباخ برای محاسبه پایایی پرسشنامه ها استفاده گردید. ضرایب آلفای کرونباخ برای سوالات نگرش نسبت به بازیهای رایانه ای87/4 و برای سوالات میزان استفاده از بازیهای رایانه ای 88/1 دست آمد. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که بین نگرش نسبت به بازیهای رایانهای و میزان استفاده از بازیهای رایانه ای و اضطراب، اطمینان، علاقه مندی به انجام بازیهای رایانه ای بر اساس آزمون رگرسیون خطی رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد.

کلیدواژه‌ها:

نگرش، بازیهای رایانه ای، اطمینان، اضطراب

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-DGRCONF01-DGRCONF01_048.html
کد COI مقاله: DGRCONF01_048

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
صدیقی, علیرضا و رویا صدیقی، ۱۳۹۶، ارزیابی نگرش دانشجویان نسبت به بازی های رایانه ای و تاثیر آن برمیزان استفاده آنها از بازی های رایانه ای، کنفرانس تحقیقات بازی های دیجیتال؛گرایش ها،فناوری ها و کاربردها، تهران، بنیاد ملی بازی های رایانه ای-دانشگاه علم و صنعت ایران، https://www.civilica.com/Paper-DGRCONF01-DGRCONF01_048.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (صدیقی, علیرضا و رویا صدیقی، ۱۳۹۶)
برای بار دوم به بعد: (صدیقی و صدیقی، ۱۳۹۶)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

علم سنجی و رتبه بندی مقاله

مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
نوع مرکز: دانشگاه آزاد
تعداد مقالات: ۱۶۵۳
در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

مدیریت اطلاعات پژوهشی

اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

مقالات پیشنهادی مرتبط

مقالات مرتبط جدید

شبکه تبلیغات علمی کشور

به اشتراک گذاری این صفحه

اطلاعات بیشتر درباره COI

COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.