CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)
عنوان
مقاله

تاثیر بازی رایانه ای بر حل مسیله و مهارت های زندگی دانش آموزان

اعتبار موردنیاز PDF: ۱ | تعداد صفحات: ۱۵ | تعداد نمایش خلاصه: ۴۴ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۶
کد COI مقاله: DGRCONF01_051
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۱.۱۳ مگابات (فایل این مقاله در ۱۵ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

متن کامل این مقاله دارای ۱۵ صفحه در فرمت PDF قابل خریداری است. شما می توانید از طریق بخش روبرو فایل PDF این مقاله را با پرداخت اینترنتی ۳۰,۰۰۰ ریال بلافاصله دریافت فرمایید
قبل از اقدام به دریافت یا خرید مقاله، حتما به فرمت مقاله و تعداد صفحات مقاله دقت کامل را مبذول فرمایید.
علاوه بر خرید تک مقاله، می توانید با عضویت در سیویلیکا مقالات را به صورت اعتباری دریافت و ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر برای دریافت مقالات بپردازید. اعضای سیویلیکا می توانند صفحات تخصصی شخصی روی این مجموعه ایجاد نمایند.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل PDF مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۱۵ صفحه است به صورت فایل PDF در اختیار داشته باشید.
آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله تاثیر بازی رایانه ای بر حل مسیله و مهارت های زندگی دانش آموزان

  مینا اسماعیلی - دانشجوی دکتر تخصصی روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
  حسن عشایری - دکتری تخصصی علوم اعصاب استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران
  مهناز استکی - دکتر تخصصی روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز

چکیده مقاله:

هدف ازپژوهش حاضربه منظور بررسی اثربازی رایانه ای برحل مسیله و مهارتهای زندگی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه است تابه این سوال پاسخ دهد که ایا بازی رایانه ای برحل مسیله و مهارتهای زندگی دانش آموزان دخترمقطع متوسطه تاثیردارد این ازمایش به شیوه نیمه آزمایشی باطرح پیش آزمون پس آموزن باگروه کنترل اجرا شد دراین پژوهش دانش آموزان به دوگروه ازمایش و کنترل دوگروه 15نفره تقسیم شدند جلسات انجام بازی رایانه ای تمدن 5 به مدت 13 هفته هرهفته 2جلسه ی 1ساعته انجام شد ابزار جمع اوری اطلاعات آزمون برج لندن و پرسشنامه ده مهارت زندگی برای دانش آموزان دبیرستانی بود ازدوگروه پیش آزمون و پس آزمون به عمل آمد برای تحلیل آماری ازنرم افزار SPSSباآزمون کوواریانس استفاده شد یافته ها نشان داد که بازی رایانه ای سبب بهبود مهارت حل مسیله گروه ازمایش شد ولی بین میانگین نمرات پس آزمون مهارتهای زندگی دانش آموزان دوگروه آزمایش و کنترل باثابت نگه داشتن اثرنمرات پیش آزمون تفاوت معناداری دیده نشد

کلیدواژه‌ها:

بازی رایانه ای، حل مسیله، مهارتهای زندگی

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-DGRCONF01-DGRCONF01_051.html
کد COI مقاله: DGRCONF01_051

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
اسماعیلی, مینا؛ حسن عشایری و مهناز استکی، ۱۳۹۶، تاثیر بازی رایانه ای بر حل مسیله و مهارت های زندگی دانش آموزان، کنفرانس تحقیقات بازی های دیجیتال؛گرایش ها،فناوری ها و کاربردها، تهران، بنیاد ملی بازی های رایانه ای-دانشگاه علم و صنعت ایران، https://www.civilica.com/Paper-DGRCONF01-DGRCONF01_051.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (اسماعیلی, مینا؛ حسن عشایری و مهناز استکی، ۱۳۹۶)
برای بار دوم به بعد: (اسماعیلی؛ عشایری و استکی، ۱۳۹۶)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

علم سنجی و رتبه بندی مقاله

مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
نوع مرکز: دانشگاه آزاد
تعداد مقالات: ۹۱۳۲
در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

مدیریت اطلاعات پژوهشی

اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

مقالات پیشنهادی مرتبط

مقالات مرتبط جدید

شبکه تبلیغات علمی کشور

به اشتراک گذاری این صفحه

اطلاعات بیشتر درباره COI

COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.