شناسایی عناصر ترس در بازی رایانه ای رزیدنت اویل از دیدگاه کاربران

سال انتشار: 1396
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,718

فایل این مقاله در 8 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

DGRCONF01_059

تاریخ نمایه سازی: 7 اسفند 1396

چکیده مقاله:

با توجه به جایگاه بازیهای رایانه ای با محتوای ترس در نزد مخاطبان و تاثیر نوع متفاوت ترس در آنها، ضرورت مییابدتا عناصر و محرکهای القای ترس در چنین فضایی شناسایی و تحلیل شوند. بر همین اساس، پژوهش حاضر به تبعیت از تحلیل محتوای کیفی تجارب بازیکنان رزدینت اویل سعی دارد به این ضرورت پاسخ دهد. یافتههای حاصل از این مطالعه موردی نشان داد که محرکهایی مانند تنها بودن، ضعیف بودن، صداهای محیطی، و تعقیب دایمی دشمنان، بیشترین میزان تاثیر و احساس ترس را بر آنها داشته است که در بازه زمانی طولانی، ایجاد حس اضطراب و تعلیق باعث ایجاد ترس افزایشی در آنها شده است. اهمیت یافتههای این مطالعه ازآنجاست که شناخت ترس این امکان را برای پژوهشگران و توسعهدهندگان بازی فراهم میآورد تا با شبیهسازی محیطی کنترلشده، نقش سازندهای در جهت درمان ترس و فوبیاهای مختلف ایفا نمایند و اختلالهای ناشی از آن را بهبود ببخشند؛ لازمه این امر شناخت محرکهای موجود در بازی و در نظر گرفتن آنها برای درمان است

نویسندگان

نازنین کریمی مقدم

دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر- گرایش نرمافزار

پرستو علیخانی

دانشجوی دکتری فناوری اطلاعات در آموزش عالی

مجتبی وحیدی اصل

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر