تاثیر نوآوری های تدریجی و بنیادی صنعت بازی های ویدیویی بر مدل کسب وکار شرکت های فعال صنعت

سال انتشار: 1396
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 707

فایل این مقاله در 13 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

DGRCONF01_062

تاریخ نمایه سازی: 7 اسفند 1396

چکیده مقاله:

در 30 سال گذشته صنعت بازیهای ویدیویی بهعنوان صنعتی خلاق تغییرات و رشد بسیار سریعی را ازلحاظ فناورانه اقتصادی پشت سر گذاشته است. در طول این مدت مدلهای کسب وکار شرکتهای فعال در بخشهای مختلف زنجیره ارزش صنعت تغییرات فراوانی را به خود دیده و نباید نقش نوآوریهای فناورانه را در این خصوص نادیده گرفت اساسا مدلهای کسب وکار اغلب توسط نوآوریهای فناورانه ایجاب میشوند دوبعد بنیادی و تدریجی ازمهمترین شاخصهای بررسی نوآوریهای فناورانه ابزاری را فراهم کرده تا اثرات مختلف نوآوریها را بتوان موردبررسی قرارداد ازطرفی مدل کسب وکار بهعنوان یک واحد تیزیه وتحلیل جدید برای بررسی ابعاد مختلف یک کسب وکار نشان میدهد که چگونه ظهور یک فناوری میتواند بخشهای مختل را تحت تاثیر خود قرار دهد. هدف این مقاله بررسی تااثیر نوآوری های تدریجی و بنیادی بر مدلهای کسب وکار است و با مروری بر صنعت بازیهای ویدیویی سعی در ارایه درکی ابتدایی از ارتباط بین نوآوریهای فناورانه و مدل های کسب وکار دارد.

نویسندگان

شایان داورنیا

دانشیوی کارشناسی ارشد مدیریت فناوری دانشگاه علامه طباطبایی