بینالمللی سازی بازیهای تلفن همراه هوشمند موانع ورود بازیسازان ایرانی به بازارهای جهانی و راهکارهای آن

سال انتشار: 1397
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 524

فایل این مقاله در 14 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

DGRCONF02_008

تاریخ نمایه سازی: 6 بهمن 1397

چکیده مقاله:

اهمیت رشد و توسعه صنعت بازی های تلفن همراه بر کسی پوشیده نیست. پیشرفت در این حوزه به حدی است که بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ بازی های رایانه ای و کنسول برای کسب موفقیت های مالی وارد حوزه از صنعت نیز شده اند. برای دستیابی به موانع بین المللی سازی بازی های تلفن همراه هوشمند با روش تحلیلی توصیفی و با مرور اسناد و ادبیات موجود، مقاله حاضر نگاشته شده است. مقاله حاضر مروری است از پژوهش های انجام گرفته شده در مورد فرایند بین المللی سازی بازی های تلفن همراه. توسعه دهندگان بازی های تلفن همراه برای ورود به بازارهای بین المللی لازم است خود را برای یک رقابت بزرگ آماده کنند. توسعه دهندگان بازی های تلفن همراه برای ورود به این بازار عظیم به منظور کسب درآمد و سودآوری از محصول تولیدی خود، با موانع و مشکلاتی روبه رو خواهند شد که در این مقاله به آنها اشاره خواهد شد. با توجه به تجربیات تولیدکنندگان بازی های تلفن همراه این موانع و مشکلات دسته بندی و برای هر حل هرکدام راهکارهایی ارایه شده است. موانع و مشکلات شامل 8 مورد ازجمله منابع ناکافی، تولید بازی خوب، یافتن یک ناشر معتبر، برخورد مخاطب با بازی، چگونگی کشف و دیده شدن بازی توسط مخاطب، رقابت، محلی سازی بازی و استفاده از آنالیزورها هستند که برای هرکدام راهکارهایی ارایه شده است.

کلیدواژه ها:

بین المللی سازی ، جهانی سازی ، محلی سازی بازی ، بازیهای تلفن همراه ، موانع بازاریابی بازی های تلفن همراه

نویسندگان

احمدرضا درفشی

دانشگاه علامه طباطبایی تهران،

سیاوش صلواتیان

دانشگاه صداوسیما تهران،

علی اصغر کیا

دانشگاه علامه طباطبایی تهران