شبیه سازی یک بازی مبتنی بر فاصله با استفاده از تئوری مجموعه های فازی

سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 661

فایل این مقاله در 10 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

این مقاله در بخشهای موضوعی زیر دسته بندی شده است:

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

DMECONF01_125

تاریخ نمایه سازی: 9 مرداد 1395

چکیده مقاله:

توجه به گسترش روز افزون کاربردهای هوش مصنوعی در بازی ها، خصوصا بازی های ساده مبتنی بر فکر و شانس همزمان مانند بازی ورق موجود در برنامه عامل ویندوز و ... و انطتاق روششها و الگوهای این بازی ها بر روشهای مختلف هوش مصنوعی و توجه به ای نوته که بازی زمانی می تواند با یک نیروی انسانی قوی بازی کند که همانند انسان فور کند در این مقاله یک بازی متتنی بر فاصله با منطق فازی که تصمیم گیری ها ی آن بسته به شرایط، ممکن است تغییر کند طراحی و پیاده سازی شده است.الگوریتم طراحی شده بر اساس الگوی فازی کاربر انسانی هوشمند و خبره در بازی طراحی شده که در مواجهه با حریف یا رقیب ضعیف نیز به هیچ وجه از کارایی آن کم نمی شود. بدی منظور از روش الگوریتم AHP که مبنای آن منطق فازی می باشد برای طراحی بازی استفاده شده که دارای انعطاف بیشتری نستت به روش های موجود می باشد. در نهایت برای مقایسه، هیچ منطق مشابه با روش پیشنهادی برای ای باازی در مقالات مرتبط با آن یافت نشد و در برابر روشهای مشابه برای ای بازی روش پیشنهادی همواره برنده بازی بوده است.

کلیدواژه ها:

بازی متتنی بر فاصله ، تئوری بازی ، منطق فازی ، الگوریتم های فازی AHP

نویسندگان

مریم طاهری

محقق، کارشناس ارشد کامپیوتر

عبدالرضا علوی قره باغ

هیات علمی، گروه برق و کامپیوتر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • یادگیری تقویتی و کاربرد آن در بازی تخته نرد [مقاله کنفرانسی]
  • ]8[حسن نصرتی ناهوک و مهدی افتخاری(1392)" یک روش جدید برای ...
  • John von Neumann, oskar Morgenstern, 1944, Theory of Games and ...
  • Aumann, Robert J. 1987, game theory, The New Palgrave: A ...
  • Lina Mallozzi, Vincenzo Scalzo, Stef Tijs, 2001, Fuzzy interval cooperative ...
  • G. Tesauro, T.J. Sejnowski, 1989, A parallel network that learns ...
  • Thomas J. Watson Research Center, 2002, Programming backgammon using self-teaching ...
  • Ying-Fu Lo, Ming-Hui Wen, 2010, A fuzzy- AHP-based technique for ...
  • M. Heinze, D. Ortiz-Arroyo, H. L. Larsen, and F. Rodr ...
  • Buckley, J. J, 1985, Fuzzy hierarchical analysis, Fuzzy Sets and ...
  • Tzeng, G. H., & Teng, J. Y, 1993, Transportation investment ...
  • نمایش کامل مراجع