بازی های رایانه ای و مدیریت بحران با رویکرد آمادگی در بحران

سال انتشار: 1395
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 768

فایل این مقاله در 11 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

این مقاله در بخشهای موضوعی زیر دسته بندی شده است:

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

DMHSE03_062

تاریخ نمایه سازی: 6 اسفند 1395

چکیده مقاله:

بحران، مقوله ای است که همه سازمان ها و جوامع کم و بیش و با توجه به ماهیت و فعالیت شان به گونه ای با آن روبرو هستند؛ مرحله آمادگیدر چرخه مدیریت بحران شامل آماده باش قبل از بحران و برنامه ریزی برای پاسخ فوری به آن و نیز تلاش برای برگشت هر چه سریعتربه حالت قبل از بحران می باشد، که نقش حیاتی در چرخه مدیریت بحران دارد؛آموزش به عنوان یکی از محورهای اصلی آمادگی می باشد که همواره به عنوان وسیله ای مطمئن در بالابردن رشد اجتماعی، فرهنگی واقتصادی جوامع و کشورها نقش کلیدی دارد.تئوری و روشهای مختلفی برای یادگیری توسط نظریه پردازان علوم مدیریت و رفتاری ارائه گردیده است. در میان آموزش ها، آموزش هایشبیه سازی و تعاملی همچون بازیهای رایانه ای مورد توجه بیشتری در قشر خاصی از جامعه علی الخصوص کودکان و نوجوانان قرار گرفته است. با تغییرات وسیع جهانی، صنعت سرگرمیف علاوه بر جنبه اقتصادی آن به عنوان جنبه های مهم زندگی افراد قرار گرفته است؛ که بازی های رایانه ای به عنوان یکی از مهمترین بخش های صنعت سرگرمی تبدیل شده است. در این مقاله علاوه بر بیان ادبیات و مفاهیم بحران، آموزش و بررسی انواع مختلف آن، اهمیت و ضرورت آموزش های رایانه ای درمدیریت بحران با رویکرد آمادگی در بحران بیان می گردد.

کلیدواژه ها:

بازی های رایانه ای ، آمادگی در بحران ، مدیریت بحران ، آموزش

نویسندگان

مهدی وکیلی پور

نویسنده مسئول، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شاهرود، شاهرود، ایران

حامی ایمان پناه

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت شهری، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران

هادی وکیلی پور

دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار، سبزوار، ایران

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • -ابطحی. حسین. 1383. مدیریت منایع اداره امور کارکنان در سازمانهای ...
  • -امرایی. نادر. /http :/zoomg. i r/20 16/0 1/27/9922 6/pc-digita I-sa ...
  • -ایران. 1386. بازی خانه ها و کامپیوتر: اندکی قساوت و ...
  • -پورحیدری. غلامرضا و ولدبیگی, برهان الدین. 1389. پیشگیری و آمادگی ...
  • -جهانگیری. کتایون. 1388./اصول و مبانی مدیریت بحران. تهران : انتشارات ...
  • -سپهری فرد. صالح .http ://www.asri ra _ .com/fa/news/3 19055 .1392 ...
  • -شمسی, میترا و جلالی, یاسر. 1392. وضعیت بازی های رایانه ...
  • -عسکری. علی. 1386. آموزش مدیریت بحران از طریق بازی های ...
  • -علی پور احمد, و غیره. 1390. بازیهای رایانه ای: فرصت ...
  • -کردی. مراد. 1393. مدیریت منابع انسانی/رویکرد استراتژیک). شاهرود : دانشگاه ...
  • -میگنا. .http://www. m igna _ i r/vdce.w8xbj h8xn9bij.html .1390 [درون ...
  • دافشگاه قهران، 27 و28 اردیبهشت 1395 ...
  • -anderson, j. 2006. "who reolly invented the video game?"atori magazines ...
  • نمایش کامل مراجع