سرگرمی آموزشی به عنوان یک تکنولوژی مدرن آموزشی

سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 784

فایل این مقاله در 10 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

DSCONF01_044

تاریخ نمایه سازی: 30 بهمن 1394

چکیده مقاله:

ارتقای کمی و کیفی فرایندهای آموزشی و فراهم سازی محیط و فضای آموزشی مناسب برای فعالیت و ایجاد خلاقیت در دانشآموزان ، یکی از مباحث اصلی و تخصصی حوزه های آموزش و پداگوژی را تشکیل می دهند و ایجاد انگیزه و درگیر کردن فراگیر درفرایند آموزش همواره به عنوان یکی از چالش های اساسی متخصصان این حوزه مطرح بوده است. سرگرمی آموزشی که اشاره به برنامهها، رسانه ها و فرایندهایی دارد که با اهداف آموزشی ایجاد شده اند و فرایند سرگرمی را با آموزش تلفیق می نمایند با ویژگی هایی کهدارد برای برطرف کردن این چالش مفید به نظر می رسد. در این راستا مقاله حاضر به بررسی تاریخچه، تعاریف، ویژگی ها و طبقهبندی های مختلف این حوزه می پردازد و با بیان رویکردهای طراحی در سرگرمی آموزشی ،چالش های طراحی سرگرمی آموزشی وچالش های برنامه های سرگرمی آموزشی حاضر، سعی در ارائه رهنمودهایی برای نیل به دو هدف فوق الذکر دارد.

نویسندگان

علیرضا مطلبی نژاد

دانشجوی دکترای تکنولوژی آموزشی دانشگاه تربیت مدرس

محسن فراتی

کارشناس مسئول آموزش متوسطه شهرستان سمنان

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • Jarvinen, A., Helio, S. & Mayra F. 2002. C ommunication ...
  • Buckingham, D. (2005) 'Selling learning: towards a political economy of ...
  • Charsky, D. (2010), From Edutainment o Serious Game, A Change ...
  • Dewey, John. (1897). My Pedagogic Creed School Journal vol. 54 ...
  • Dorn, D. S. (1989). Simulation games: One more too _ ...
  • Fossard, E.D. (2008). Using Edu-Tainmet for Distance Education in Community ...
  • Horila, M., Nokelainen, P., Syvanen, A. & Gverlund J. 2002. ...
  • Isayeva, T.E. (2010) New European technology of formation of competencies. ...
  • Klawe, M. 1998. When Does The Use Of Computer Games ...
  • Laitsaari, M. 2001. Edutainment haluaa erottua peleista. Ote 1/2001, 5--6. ...
  • Leutner, D. (2014). Motivation and emotion as mediators in multimedia ...
  • Lieberman, D. A. (2001). Management of chronic pediatric diseases with ...
  • Luchini, K., Quintana, C. & Soloway E. 2002. Artemis -Express: ...
  • Luchini, K.. 2002. Artemi s-Express: A Case Study in Designing ...
  • _ 5 -Martikainen- lorath, U. 2001. YLE ja oppiminen -kohti ...
  • Noddings, Nel.(2003). Happiness and Educatio. [Text] / Cambridge, UK: Cambridge ...
  • Okan, Z. (2003). Edutainment: Is Learming At Risk?, British Journal ...
  • Perrone, C., Clark, D & Repemning, A. 1996. WebQuest: Substantiating ...
  • Postman, N. 1985. Amusing Ourselves to Death: Public Discourse in ...
  • Russell, G. 2000. School education in the age of the ...
  • Tuan, L.T. (2010). Teaching English grammar through ganes, Studies in ...
  • Yorita, A., Hashimoto, T., Kobayashi, H. &Kubota, N. (2009). Remote ...
  • نمایش کامل مراجع