بازی رایانه ای، ویژگی ها، مراحل و باید های کاربرد آن
سال انتشار: 1395
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 2,327
فایل این مقاله در 13 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
DSCONF02_217
تاریخ نمایه سازی: 21 شهریور 1395
چکیده مقاله:
در چند سال اخیر، رایانه و اینترنت به تدریج جای بسیاری از فعالیت های کودکان و نوجوانان را گرفته است. از نیمه دوم قرن بیستم وهمراه و همگام با پدید آمدن تحولات و پیشرفت ها در صنایع الکترونیک، بازی ها و وسایل بازی جدید و متفاوت پا به عرصه وجودگذاشته است که از جمله آن ها بازی های رایانه ای است. هدف از نگارش این مقاله بررسی بازی رایانه ای، ویژگی ها، مراحل و بایدهای کاربرد آن می باشد که بدین منظور از روش مطالعه کتابخانه ای، بررسی مقالات و استفاده از اینترنت جهت بررسی موضوعاستفاده شد. نتایج این مقاله نشان داد که بازی های رایانه ای بنا بر ویژگی های خاص و منحصر به فردی که دارند دارای پتانسیلقوی جهت آموزش مفاهیم مختلف به دانش آموزان هستند و می توان از آن ها در راستای ایجاد خلاقیت و ارتقا و تسهیل یادگیریاستفاده کرد.
کلیدواژه ها:
بازی رایانه ای ، ویژگی ها و خصوصیات ، تفاوت جنسیتی در بازی رایانه ای ، مراحل انتخاب بازی در کلاس درس ، بایدها
نویسندگان
مریم رجبیان ده زیره
دانشجوی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبایی تهران
نسرین موسوی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه کاشان
مراجع و منابع این مقاله:
لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :