CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)
عنوان
مقاله

رد تناسخ از منظر روانشناسی

اعتبار موردنیاز: ۱ | تعداد صفحات: ۱۱ | تعداد نمایش خلاصه: ۴۴۸ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۳
کد COI مقاله: EAMS01_482
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۸۷۷.۴ کلیوبایت (فایل این مقاله در ۱۱ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید. در پایگاه سیویلیکا عموما مقالات زیر ۵ صفحه فولتکست محسوب نمی شوند و برای خرید اینترنتی عرضه نمی شوند.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود PDF مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۱۱ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳۰,۰۰۰ ریال

آدرس ایمیل خود را در زیر وارد نموده و کلید خرید با پرداخت اینترنتی را بزنید. آدرس ایمیل:

رفتن به مرحله بعد:

در صورت بروز هر گونه مشکل در روند خرید اینترنتی، بخش پشتیبانی کاربران آماده پاسخگویی به مشکلات و سوالات شما می باشد.

مشخصات نویسندگان مقاله رد تناسخ از منظر روانشناسی

  زهره کاظمی پشت پری - کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان
  محمد مشکات - استادیار دانشگاه اصفهان
  سیدحسین عظیمی دخت شوروکی - استادیار فلسفه دانشگاه یزد

چکیده مقاله:

هدف اصلی این پژوهش، بررسی دلایل پیروان تناسخ و رد دلایل علمی آنها با تکیهبر حیطهای ازروانشناسی، به نام حافظهی دروغین است. در این پژوهش، از رویکرد توصیفی تفسیری در تحلیل اطلاعات استفاده شده است. از مهمترین یافتههای این پژوهش این است که هرچند پیروان تناسخ مدعیاند که خاطراتی از زندگی گذشتیشان به یاد میآورند. اما همواره این احتمال وجود دارد که این ادعا کاذب باشد. زیرا یافتههای اخیر روانشناسان اثبات کرده است که افراد میتوانند با استفاده از دادهها و تجربههای خود به بازسازی اموری بپردازند که هرچند واقعیت ندارند ولی فرد آنها را امور واقعی تلقی میکند.

کلیدواژه‌ها:

تناسخ،تناسخ مطلق، تناسخ محدود، حافظهی دروغین، تصویرسازی ذهنی

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-EAMS01-EAMS01_482.html
کد COI مقاله: EAMS01_482

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
کاظمی پشت پری, زهره؛ محمد مشکات و سیدحسین عظیمی دخت شوروکی، ۱۳۹۳، رد تناسخ از منظر روانشناسی، کنفرانس بین المللی اقتصاد، حسابداری، مدیریت و علوم اجتماعی، کشور لهستان، University of Szczecin، International Center of Academic Communication (ICOAC)، https://www.civilica.com/Paper-EAMS01-EAMS01_482.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (کاظمی پشت پری, زهره؛ محمد مشکات و سیدحسین عظیمی دخت شوروکی، ۱۳۹۳)
برای بار دوم به بعد: (کاظمی پشت پری؛ مشکات و عظیمی دخت شوروکی، ۱۳۹۳)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • چاترجی، ساتیس چاندرا و داتا، دریندرا موهان، ۱۳۸۴، معرفی مکتب‌های ...
  • راسل، برتراند، ۱۳۷۳، تاریخ فلسفه غرب، چاپ ششم، تهران، انتشارات ... (مقاله ژورنالی)
  • رضوی نعمت اللهی، ویدا؛ شفیع‌آبادی، عبدالله آزاد، حسین؛ ماهر، فرهاد، ... (مقاله ژورنالی)
  • زمردیان، احمد، ۱۳۷۳، حقیقت روح، چاپ چهارم، قم، دفتر نشر ...
  • سوزنچی، حسین، نظریه‌ی تناسخ(۲) بررسی ادله‌ی موافق و مخالف، نشریه‌ی ...
  • شایگان، داریوش، ۱۳۵۶، ادیان و مکتب‌های فلسفی هند، چاپ دوم، ... (مقاله ژورنالی)
  • مشکانی سبزواری، عبدالحسین، ۱۳۹۱، فرجام من و تو؛ نقد و ...
  • مکارم شیرازی، ناصر، ۱۳۷۱، ارتباط با ارواح، چاپ چهاردهم، قم، ...
  • مینگ، دووی؛ استریک من، میکل؛ رینولز، فرانک، ۱۳۷۹، آیین‌های کنفوسیوس، ...
  • یوسفی، محمدتقی، ۱۳۸۸، تناسخ از دیدگاه عقل و وحی، چاپ ...
  • Atkinson , William Walker. (1908). Reincarnation and the Law of ...
  • Block, S. D. (2008). Developmental and individul differences in DRM ...
  • Chrobak, Q. M. (2010). The role of causal connections in ...
  • Drivdahl, S. B., Zaragoza, M. S., & Learned, D. M. ...
  • Folly, M. A., Hughes, K.. Librot, H., & Paysnick, A. ...
  • Gonsalves, B., & Paller, K. A. (2000). Neural evens that ...
  • Gonsalves, B., Reber, P. J., Gitelman, D. R., Parrish, T. ...
  • Lindsay, D. S. (208). Source monitoring. In H. L. Roediger, ...
  • Lindsay, D. S., & Johnson, M. K. (2000). False memories ...
  • Strange, D., Garry, M., & Sutherland, R. (2003). Drawing out ...
  • Zhu, B.. Chen, C., Loftus, E. F., Lin, C., He, ...
  • علم سنجی و رتبه بندی مقاله

    مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
    نوع مرکز:
    تعداد مقالات: ۱۴۹۰۸
    در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

    مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.