استاندارد بین المللی مدیریت و راهبری خدمات فناوری اطلاعات ITIL/ISO 20000

سال انتشار: 1388
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 6,943

فایل این مقاله در 17 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

این مقاله در بخشهای موضوعی زیر دسته بندی شده است:

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

EMUN02_055

تاریخ نمایه سازی: 8 دی 1387

چکیده مقاله:

بزرگترین چالش شرکت ها و سازمان های سرویس دهنده خدمات فن آوری اطلاعات، صرف کمترین هزینه ممکن و ارائه بهترین کیفیت می باشد . این امر در بخش های مختلف سازمان نمود پیدا می کند که از آن جمله می توان به مواردی چون افزایش بهره وری نیروی انسانی، استفاده بهینه از ظرفیت های موجود و ایجاد امکانات و ظرفیت های جدید منطبق بر نیاز واقعی کسب و کار اشاره نمود. در اختیار داشتن تکنولوژی پیشرفته و نیروی انسانی متخصص به تنهایی کارگشا نبوده و مساله بسیار مهمی بنام روال های مدیریت سرویس مطرح می گردد که در واقع حلقه مرتبط کننده تکنولوژی و افراد می باشد. برای رسیدن به این اهداف، در دو دهه اخیر فعالیت های بسیاری در زمینه مدیریت سرویس های IT در دنیا صورت گرفته و روشها و توصیه های گوناگونی ارائه شده است . از میان این روش ها، ابتکار سازمان OGCi انگلستان، ITIL، با گذشت حدود 20 سال از اولین تلاش ها، به عنوان استاندارد پذیرفته شده در دنیا (ISO20000) در مدیریت سرویس های IT مطرح می باشد. ITIL یک روش یا توصیه پیشنهاد شده توسط یک سازمان یا موسسه نیست، بلکه مجموعه ای از بهترین تجربیات شرکت های بزرگ دنیا طی سالهای گوناگون در مدیریت سرویس های IT می باشد. این استاندارد در دنیا با استقبال بسیاری مواجه شده است و آمار های معتبر نشان دهنده تمایل شرکت ها و سازمان های مختلف ارائه کننده سرویس های IT به انطباق و به کارگیری روال های ITIL در مدیریت سرویس های IT می باشند.

کلیدواژه ها:

مدیریت زیرساخت سرویس های ISO20000 ، IT ، کتابخانه زیر ساخت فن آوری اطلاعات (IT Infrastructure Library) ، روال های مدیریتی فن آوری اطلاعات

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • Lioyd Vernon, Peters Louk, Rupchock Kathryn, Wilkinson paul, Implementing IT ...
  • Berkhout Michiel, Harrow Roy, Johnson Brian, Lacy shirrley, Lioyd Vernon, ...
  • Bartlett John, Hinley David, Johnson Rian, Jhnson David, Keeling Chris, ...
  • Http : //en. itsmportal.net ...
  • -http//www .itil.co.uk 6-http//www. ogc.gov.uk ...
  • http ://www _ itilpeopl e _ c om/What% 20i S ...
  • نمایش کامل مراجع