نقش بازی های رایانه ای بر مهارت های اجتماعی و خلاقیت دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی شهرستان تربت حیدریه

سال انتشار: 1393
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 641

فایل این مقاله در 22 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

EPSCONF01_083

تاریخ نمایه سازی: 12 دی 1393

چکیده مقاله:

هدف از این پژوهش، بررسی نقش بازی های رایانه ای بر مهارت های اجتماعی و خلاقیت دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی شهرستان تربت حیدریه می باشد . به منظور دستیابی به هدف فوق ، تعداد 132 نفر از دانش آموزان پسر پایه ی پنجم ابتدایی که بازی های رایانه ای انجام داده اند ، وتعداد 118 نفر ازدانش آموزان پسر پایهی پنجم ابتدایی ، که بازی رایانه ای انجام نداده اند به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای ، با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه کرجسی و مورگان انتخاب شدند . گردآوری داده ها با استفاده از ، دو پرسشنامه مهارت های اجتماعی وپرسشنامه خلاقیت عابدی انجام شد. روش تحقیق استفاده شده روش علی – مقایسه ایاست. داده های حاصل از پرسشنامه ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی شامل فراوانی ، درصد ، میانگین ، انحراف معیار ، ، آزمون t مستقل تحلیل شد. نتایج تحلیل دیدگاه کل پاسخ دهندگان نشان داد که تفاوت آماری معناداری در میانگین خلاقیت دانش آموزانی که از بازی های رایانه ای استفاده می کنند و دانش آموزانی که از بازی های رایانه ای استفاده نمی کننده مشاهده نمی شود.حتی درخرده مقیاس هاس خلاقیت نیز این عدم معنی داری مشاهده شده است . اما در میانگین مهارت های اجتماعی دانش آموزانی که ازبازی های رایانه ای استفاده می کنند ودانش آموزانی که بازی های رایانه ای استفاده نمی کنند تفاوت آماری معنی داری مشاهده می شود . به این معنا که بازی های رایانه ای بر افزایش میزان مهارت های اجتماعی دانش آموزان تأثیر مثبتی دارد.

کلیدواژه ها:

بازی های رایانه ای ، خلاقیت ، مهارت های اجتماعی

نویسندگان

حسن علی اکبرخانی

دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • -Anderson, J. R.(2005). The Relationship Between Student Perceptions of Team ...
  • -Anderson, C .A. & Ford, C.M.(2009) _ Affect of the ...
  • -Bowman, R . P _ & Rotter, J . C.(1 ...
  • -Buckingham, David (2008) "The Electronic Generation? Children and NewMedia" , ...
  • -Chri stoffersno, Jan (2000) "the Monster Masscre ; or what ...
  • -Dill, k.Dill, J. (1998) "video Game violence : A Review ...
  • -Durkin, kevin(1 995) _ computer Games: Their Effects _ young ...
  • -Hirsch, J. (2005) .Learning Go laborratinely with Technology: students Social ...
  • -kline, stephen (2008) killing Time ? ; A conadian Meditation ...
  • -Leonard, Favid J. (2009) " Not a Hater , Just ...
  • -Lister, Martin, _ etal (2005) New Media : a critical ...
  • -living stone, sonia(2002) yang people and New media; child hood ...
  • -Nikken, Peter (2007) "Boys, Girls and riolent video Games ; ...
  • -Ota , K . R . Dupaul , G . ...
  • -Payne Yong, Linda (2009) .Imagine Creating Rubrics Th at Develop ...
  • -Raessens, Joost (2006) "play ful Identities, or the ludification of ...
  • -Rushkoff, D.(1996) _ playing the Future. Newyork: Harper Collins -Sakamoto, ...
  • -Simon, Bart (2006) "Beyond cyberspationl Flaneurie ; on the Analytic ...
  • wiki _ medai-cultur. org. au/index _ p hp/videogame _ -hi ...
  • نمایش کامل مراجع