CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

نقش بازی های رایانه ای بر مهارت های اجتماعی و خلاقیت دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی شهرستان تربت حیدریه

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۲۲ | تعداد نمایش خلاصه: ۲۶۸ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۳
کد COI مقاله: EPSCONF01_083
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۲۴۰.۳۶ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۲۲ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۲۲ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله نقش بازی های رایانه ای بر مهارت های اجتماعی و خلاقیت دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی شهرستان تربت حیدریه

  حسن علی اکبرخانی - دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه

چکیده مقاله:

هدف از این پژوهش، بررسی نقش بازی های رایانه ای بر مهارت های اجتماعی و خلاقیت دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی شهرستان تربت حیدریه می باشد . به منظور دستیابی به هدف فوق ، تعداد 132 نفر از دانش آموزان پسر پایه ی پنجم ابتدایی که بازی های رایانه ای انجام داده اند ، وتعداد 118 نفر ازدانش آموزان پسر پایهی پنجم ابتدایی ، که بازی رایانه ای انجام نداده اند به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای ، با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه کرجسی و مورگان انتخاب شدند . گردآوری داده ها با استفاده از ، دو پرسشنامه مهارت های اجتماعی وپرسشنامه خلاقیت عابدی انجام شد. روش تحقیق استفاده شده روش علی – مقایسه ایاست. داده های حاصل از پرسشنامه ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی شامل فراوانی ، درصد ، میانگین ، انحراف معیار ، ، آزمون t مستقل تحلیل شد. نتایج تحلیل دیدگاه کل پاسخ دهندگان نشان داد که تفاوت آماری معناداری در میانگین خلاقیت دانش آموزانی که از بازی های رایانه ای استفاده می کنند و دانش آموزانی که از بازی های رایانه ای استفاده نمی کننده مشاهده نمی شود.حتی درخرده مقیاس هاس خلاقیت نیز این عدم معنی داری مشاهده شده است . اما در میانگین مهارت های اجتماعی دانش آموزانی که ازبازی های رایانه ای استفاده می کنند ودانش آموزانی که بازی های رایانه ای استفاده نمی کنند تفاوت آماری معنی داری مشاهده می شود . به این معنا که بازی های رایانه ای بر افزایش میزان مهارت های اجتماعی دانش آموزان تأثیر مثبتی دارد.

کلیدواژه‌ها:

بازی های رایانه ای، خلاقیت ، مهارت های اجتماعی

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-EPSCONF01-EPSCONF01_083.html
کد COI مقاله: EPSCONF01_083

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
اکبرخانی, حسن علی، ۱۳۹۳، نقش بازی های رایانه ای بر مهارت های اجتماعی و خلاقیت دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی شهرستان تربت حیدریه، اولین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تهران، موسسه آموزش عالی مهر اروند، مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار، https://www.civilica.com/Paper-EPSCONF01-EPSCONF01_083.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (اکبرخانی, حسن علی، ۱۳۹۳)
برای بار دوم به بعد: (اکبرخانی، ۱۳۹۳)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • -Anderson, J. R.(2005). The Relationship Between Student Perceptions of Team ...
  • -Anderson, C .A. & Ford, C.M.(2009) _ Affect of the ...
  • -Bowman, R . P _ & Rotter, J . C.(1 ...
  • -Buckingham, David (2008) "The Electronic Generation? Children and NewMedia" , ...
  • -Chri stoffersno, Jan (2000) "the Monster Masscre ; or what ...
  • -Dill, k.Dill, J. (1998) "video Game violence : A Review ...
  • -Durkin, kevin(1 995) _ computer Games: Their Effects _ young ...
  • -Hirsch, J. (2005) .Learning Go laborratinely with Technology: students Social ...
  • -kline, stephen (2008) killing Time ? ; A conadian Meditation ...
  • -Leonard, Favid J. (2009) " Not a Hater , Just ...
  • -Lister, Martin, _ etal (2005) New Media : a critical ...
  • -living stone, sonia(2002) yang people and New media; child hood ...
  • -Nikken, Peter (2007) "Boys, Girls and riolent video Games ; ...
  • -Ota , K . R . Dupaul , G . ...
  • -Payne Yong, Linda (2009) .Imagine Creating Rubrics Th at Develop ...
  • -Raessens, Joost (2006) "play ful Identities, or the ludification of ...
  • -Rushkoff, D.(1996) _ playing the Future. Newyork: Harper Collins -Sakamoto, ...
  • -Simon, Bart (2006) "Beyond cyberspationl Flaneurie ; on the Analytic ...
  • wiki _ medai-cultur. org. au/index _ p hp/videogame _ -hi ...
  • علم سنجی و رتبه بندی مقاله

    مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
    نوع مرکز: دانشگاه آزاد
    تعداد مقالات: ۶۱۹
    در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

    مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.