CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

راهنمای نقش آموزش مبتنی بر بازیهای وانمودی (تخیلی) بر خلاقیت و رشد ذهنی دانش آموزان پیش دبستانی

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۱۰ | تعداد نمایش خلاصه: ۲۹۹ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۳
کد COI مقاله: EPSCONF01_462
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۷۰۷.۳۳ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۱۰ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۱۰ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله راهنمای نقش آموزش مبتنی بر بازیهای وانمودی (تخیلی) بر خلاقیت و رشد ذهنی دانش آموزان پیش دبستانی

  سمیه مرادی پور - دانشجوی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
  محمد جواد کرم افروز - دکتری فلسفه تعلیم و تربیت، هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
  مریم اسلام پناه - دکتری مدیریت آموزشی، هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه

چکیده مقاله:

پیش زمینه: محققان به نقش بازیهای وانمودی بر رشد ذهنی دانش آموزان تأکید کرده اند. هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی بازیهای وانمودی (تخیلی) بر افزایش میزان خلاقیت و رشد ذهنی دانش آموزان پیش دبستانی است. روش: این پژوهش یک طرح نیمه آزمایشی مداخله ای است که به صورت پیش آزمون و پس آزمون در دو گروه آزمایش و کنترل و در سه مرحله پیش آزمون و پس آزمون و پیگیری انجام شد که در زمره تحقیقات کاربردی به حساب می آید. تعداد 20 نفر از کلیه ی دانش آموزان پیش دبستانی 6-3 سال تحت پوشش بهزیستی شهرستان کرمانشاه به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب و به طورتصادفی در دو گروه (آزمایش و گواه) جای گرفتند. آزمون خلاقیت تورنس در سه مرحله پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری برای دو گروه و برنامه بازیهای وانمودی (تخیلی)، در شش جلسه فقط در گروه آزمایش اجرا گردید. به منظور توصیف داده ها از میانگین و انحراف معیار و به منظور تحلیل استنباطی داده ها از آزمون تحلیل کوواریانس استفاده شد. یافته ها: نتایج حاصل از تجزیه تحلیل نشان داد که آموزش بازیهای وانمودی(تخیلی) بر رشد ذهنی دانش آموزان پیش دبستانی تأثیر دارد و این تأثیر در طول زمان دارای پایداری است (0/01<p). نتیجهگیری: رفتار خلاق کودکان با تکنیکهای گوناگون مانند تخیل، بازی وانمودی، پرورش مییابد

کلیدواژه‌ها:

آموزش، بازیهای وانمودی، رشد ذهنی

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-EPSCONF01-EPSCONF01_462.html
کد COI مقاله: EPSCONF01_462

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مرادی پور, سمیه؛ محمد جواد کرم افروز و مریم اسلام پناه، ۱۳۹۳، راهنمای نقش آموزش مبتنی بر بازیهای وانمودی (تخیلی) بر خلاقیت و رشد ذهنی دانش آموزان پیش دبستانی، اولین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تهران، موسسه آموزش عالی مهر اروند، مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار، https://www.civilica.com/Paper-EPSCONF01-EPSCONF01_462.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (مرادی پور, سمیه؛ محمد جواد کرم افروز و مریم اسلام پناه، ۱۳۹۳)
برای بار دوم به بعد: (مرادی پور؛ کرم افروز و اسلام پناه، ۱۳۹۳)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • آقا عباسی، یدالله (۱۳۸۸)، نمایش خلاق. تهران: نشر قطره. ...
  • خدارحیمی، سیامک. (۱۳۸۳). بررسی رابطه محیط خانوادگی با خلاقیت غیر ...
  • براون، کاتلین دبلیو؛ ال بیکر، بروس؛ و بیکپ، گلر. (۱۹۹۲). ... (مقاله ژورنالی)
  • دروتی، ام .جفری؛ کونلی، روی مک؛ و هسون، سی مون. ...
  • ریاحی، ابوالقاسم. (۱۳۸۰). نقش بازی در ایجاد خلاقیت و پرورش ...
  • سینگر، دروتی جی؛ و سینگر، جروم ال. (۲۰۰۱). پرورش خلاقیت ...
  • فرهودی، هاجر. (۱۳۸۷). بررسی تاثیر استفاده از بازی‌های آموزشی رایانه‌ای ...
  • کفایت، محمد. (۱۳۷۳) بررسی ارتباط شیوه‌ها و نگرش‌های فرزند پروری ...
  • کول، ونیتا. برنامه آموزش و پرورش در دوره یش از ...
  • مفیدی، فرخنده. (۱۳۷۲). آموزش و پرورش دبستانی و دبستان. تهران: ...
  • همتی، امیر. (۱۳۸۷). بررسی تطبیقی موانع شخصی خلاقیت از دیدگاه ...
  • یوسف نظری، فریبا. (۱۳۷۱). بررسی بین بازی رمزی و تحول ...
  • C S ikszentmihalyi, Mihaly, (1989). Sociel, culture, and person: a ...
  • Dansky, J.L. (1980). Make-believe : A mediator of the relationship ...
  • DiLalla , L.F .(2005). Childhood Predictors of Later Creativity in ...
  • Garaigordobi L.M (2006) Intervention in creativity with children/age 10 and ...
  • Johnson, James E.(1999) "Relations of Divergent Thinking and Intelligence Test ...
  • Li, A. K. (1987). Effects of play On novel responses ...
  • Piaget, J. (1962). Play, Dreams and Imitation in Childhoo. New ...
  • Ross, Storm R., (2005). The effect of pretense on the ...
  • http : //commons _ emich. edu/theses/ 1 19/ (2013, Nov. ...
  • Russ, Sandra W., (1999). Pretend Play: Longitudinal Prediction of Creativity ...
  • Singer, J. L. (1995). Imaginative play in childhood Precursor of ...
  • Tsz Ki , Lam. (2005). Developing Creativity and Problem Solving ...
  • علم سنجی و رتبه بندی مقاله

    مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
    نوع مرکز: دانشگاه آزاد
    تعداد مقالات: ۶۲۱۲
    در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

    مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات پیشنهادی مرتبط

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.