تاثیر بازی های رایانه ای برسلامت روان و رفتارهای حل مساله در کاربران
سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 581
فایل این مقاله در 10 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
EPSCONF02_0810
تاریخ نمایه سازی: 30 آبان 1394
چکیده مقاله:
هدف این پژوهش تعیین تاثیر بازیهای رایانه ای برسلامت روان ورفتارهای حل مساله درکاربران بوده است . در این پژوهشروش تحقیق ازنوع علی مقایسه ای بوده که جامعه آماری کاربران بازیهای رایانه ای در کافی نت های شهر تهران در سال1393 می باشند .که با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای 60 نفر را انتخاب و در دوگروه و به صورت پیش آزمون- پسآزمون مورد تحلیل قراردادیم. در این پژوهش جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه مهارت های حل مساله هپنر (1988) وپرسش نامه 28 سؤالی سلامت عمومی گلدبرگ و هیلیر (1979) استفاده شد.جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزارSPSS 16 و آزمون t گروه های مستقل استفاده شد نتایج تحقیق نشان داد که بین گروه آزمایش وکنترل از نظر مولفه های سلامت عمومی و مولفه های حل مساله تفاوت معنی داری در قبل از اجرای پیش آزمون وجود نداشت که نشان می دهدمتغیر در پیش آزمون بر رفتار کاربران تاثیری نداشته است ولی بعد از اجرای متغیر مستقل معلوم گردیدکه بازی های رایانه ایبرسلامت عمومی و رفتارهای حل مساله افراد تاثیر دارد.
کلیدواژه ها:
نویسندگان
حسین ابراهیمی مقدم
مدیر گروه روانشناسی دانشگاه آزاد رودهن
میترا گلزاری خسرقی
کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد رودهن
مراجع و منابع این مقاله:
لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :