بررسی مکاتب و نظریه های خلاقیت
سال انتشار: 1394
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,321
فایل این مقاله در 13 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
EPSCONF03_120
تاریخ نمایه سازی: 9 فروردین 1395
چکیده مقاله:
هدف این پژوهش بررسی و مطالعه مکاتب و نظریه های ارایه شده درزمینه خلاقیت می باشد ورنون 1989 معتقد است که خلاقیت توانایی شخص درایجادایده ها نظریه ها بینش ها اشیای جدید و بازسازی مجدد درعلوم و سایرزمینه ها است که ازنظرمحققان ابتکاری و ازلحاظ علمی زیباشناسی فن آوری و اجتماعی با ارزش قلمداد میگردد دراین پژوهش ابتدا به تبیین مکاتب خلاقیت که به سه دسته : مکاتب جهان باستان خلاقیت به عنوان الهام خدایی و خلاقیت به عنوان دیوانگی /مکاتب جدید فلسفی خلاقیت به عنوان نبوغ شهودی خلاقیت به عنوان نیروی حیاتی و خلاقیت به عنوان نیروی کیهانی /مکاتب علمی خلاقیت روان کاوی تداعی گرایی گشتالتی رفتارگرایی /روان سنجی شناخت گرایی انسان گرایی عصب شناختی تقسیم میشوند اقدام میگردد وسپس مهمترین نظریه های ارایه شده درزمینه خلاقیت یعنی نظریه های تورنس، گیلفورد ،دبونو، راجرز و تایلر مورد بررسی قرارمیگیرد
کلیدواژه ها:
نویسندگان
نورالله پورعلی
کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی ازدانشگاه تهران
روح اله کرمانی
کارشناسی ارشد علوم تربیتی ازدانشگاه آزاد اسلامی ملایر
مراجع و منابع این مقاله:
لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :