بررسی تاثیر بازیهای رایانهای بر اعتیاد رایانه ای دانش آموزان شهرایلام

سال انتشار: 1395
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 554

فایل این مقاله در 6 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

ESCONF01_804

تاریخ نمایه سازی: 16 شهریور 1395

چکیده مقاله:

این تحقیق به منظور تاثیر بازیهای رایانهای بر دانش آموزان شهر ایلام در سال 1392 انجام شد. این مطالعه از نوع همبستگی است. از ابزار پرسشنامه برای گردآوری داده ها استفاده شد و داده ها با نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که بینتاثیر بازی رایانه ای بر عدم یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با تاثیر بازی رایانه ای بر عدم نظم و انظباط در آموزشگاه همبستگی مثبت و معنی داری به مقدار0/76 وجود داشت. به عبارتی؛ بازی های رایانه ای منجر به تاثیر افزایشی بر عدم یادگیری و پیشرفت تحصیلی و عدم نظم و انظباط در آموزشگاه شد. نتایج نشان داد که بین تاثیر بازی رایانهای؛ بر عدم یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با تاثیر بازیهای رایانه ای بر رفتار نامطلوب اجتماعی دانش آموزان همبستگی مثبت و معنیداری به مقدار 0/41 وجود داشت. به عبارتی؛ بازی های رایانه ای منجر به تاثیر افزایشی بر عدم یادگیری و پیشرفت تحصیلی و رفتار نامطلوب اجتماعی شد. اماضریب همبستگی بین این دو متغییر کمتر از حد مورد قبل بود. نتایج نشان داد که بین تاثیر بازی رایانه ای بر عدم نظم و انضباط در آموزشگاه؛ با تاثیر بازی های رایانه ای بر رفتار نامطلوب اجتماعی دانش آموزان همبستگی مثبت و معنی داری به مقدار 0/83 وجود داشت. به عبارتی؛ بازی های رایانه ای منجر به تاثیر افزایشی بر عدم نظم و انظباط در آموزشگاه و رفتار نامطلوب اجتماعی دانش آموزان شد، اما ضریب همبستگی بین این دو متغییر کمتر از سایر متغیرهای مورد بررسی بود.

نویسندگان

علی یگانه نژاد

دانشجوی کارشناسی علوم تربتی گرایش آموزش و پروش ابتدایی ، دانشگاه فرهنگیان شهید مدرس ایلام

محسن بالاوندی

دانشجوی کارشناسی علوم تربتی گرایش آموزش و پروش ابتدایی ، دانشگاه فرهنگیان شهید مدرس ایلام

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • کریمی، سعید، رسانه‌ها و راه‌های تقویت مشارکت مردم در صحنه‌های ...
  • Roe, K., & Muijs, D. (2000). Children and computer gane: ...
  • LI, A .(2000). Video Games use and the development of ...
  • نمایش کامل مراجع