دانش آموزان و پیامدهای اعتیاد به بازی های رایانه ای

سال انتشار: 1396
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 456

فایل این مقاله در 11 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

ESPCONF03_208

تاریخ نمایه سازی: 7 اسفند 1396

چکیده مقاله:

بازی های رایانه ای به واسطه رشد شگرف در مسیر توسعه و این که به صورت غیرقابل انکاری در ارتباط مستقیم با زندگی بشری قرار گرفته اند، نه تنها به ابزاری برای سرگرم نمودن اقشار مختلف جامعه تبدیل شده اند، بلکه در جهت آموزش و فرهنگ سازی نیز برای تمامی رده های سنی و از جمله نوجوانان و دانش آموزان کاربرد پیدا کرده اند و ظرفیت-های خود را بسته به نیازهای مخاطبین خود، روز به روز افزایش می دهند؛ به طوری که بازی های رایانهای به مثابه یکی از مصادیق متن سایبری که به دستگاهی برای تولید و عرضه بیان های متفاوت تعریف میشود، به ابزاری برای هویت-بخشی به کاربران بازی های رایانه ای تبدیل شده است. پدیده بازی های رایانه ای مانند بسیاری از شکل های نوین سرگرمی که محبوبیت گسترده ای یافته، سبب بروز نگرانی هایی درباره اثرات احتمالی آنها بر بازیکنان افراطی شده است. چون هنگامی که کودکان و نوجوانان به بهای نادیده انگاشتن دیگر فعالیت های آموزشی، اجتماعی و اوقات فراغت خود، به بازی های رایانه ای می پردازند، این بازی ها می توانند بالقوه زیانبار باشند

کلیدواژه ها:

بازی های رایانه ای ، اعتیاد ، دانش آموزان ، افسردگی ، ارزش ها

نویسندگان

مجاهد همتیان

کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)

سیدعبدالمجید افرازی

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی بهبهان

پروانه عزتی

کارشناسی علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور بهبهان

مرضیه محبی

دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی بهبهان