جایگاه نقاشیخط در هنر معاصر دنیا

سال انتشار: 1395
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 1,024

فایل این مقاله در 19 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

FETCONF01_123

تاریخ نمایه سازی: 11 مرداد 1396

چکیده مقاله:

نقاشیخط مکتبی در هنر ایران است که از دهه 1340 شمسی در تهران پایه گذاری شد. در آثار نقاشیخط حروف و کلمات ،فارغ از معنی آنها به عنوان عنصری تزیینی، تکرار و ترکیب می شوند و ظرفیت بالایی در فرم اثر ایجاد می کند که این از خصوصیت فرمالیستی و هنر مدرن به شمار می آید. مقاله پیش رو که بر اساس مطالعات کتابخانه ای و روش توصیفی تحلیلی تدوین شده است می کوشد تا با بررسی خصوصیات مدرنیسم در نقاشیخط و فروش آثار نقاشیخط در حراجی های هنرهای معاصر دنیا، نظری اجمالی بر جایگاه نقاشیخط در هنر معاصر دنیا داشته باشد.

نویسندگان

محمدباقر آذرکیا

کارشناس ارشد پژوهش هنر

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • -ویکی پدیا، حسین زنده رودی، بازنگری شده در خرداد1394، آخرین ...
  • - ویکی پدیا، فرامرز پیلارام، بازنگری شده در تیر1394، آخرین ...
  • -ویکی پدیا، محمد احصایی، بازنگری شده در خرداد1394، آخرین روزآمد ...
  • -هنر مدرن و معاصر ایران، حراج 1393، بازنگری شده در ...
  • نمایش کامل مراجع