بررسی مفهوم در آثار عیسا چولاندیم
محل انتشار: سومین سمپوزیوم ملی روز جهانی گرافیک
سال انتشار: 1398
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 540
فایل این مقاله در 9 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
GRAPHIC03_021
تاریخ نمایه سازی: 11 آبان 1398
چکیده مقاله:
هنرمند همیشه در پی بیان چیزی است. گاهی در پی بیان احساسات و عواطف خود، گاهی به مسائل اجتماعی، گاهی اعتراض و گاهی هم به بازنمایی میپردازد. در برخی دوره های تاریخ هنر مشاهده میشود که هنرمندان در خدمت اشرافزادگان، فئودالها و ایدئولوژی آنها بوده اند. اما تاریخ هنر نشان داده است که هنرمندان همواره خود را در بیان مسائل اجتماعی موظف دانستهاند. هنرمند هم جزیی از اجتماع است و نمیتواند نسبت به آنچه پیرامونش میگذرد بیتفاوت باشد و ایده خود را از طرق متعددی نظیر جمله، نماد و نشانه ها نمایش می دهد. کما اینکه دیده شده که برخی هنرمندان به خاطر اعتراض های خود نسبت به این مسائل از کار منع شده و در حبس گرفتار شده اند. در این جستار به بررسی مفهوم در آثار عیسا چولاندیم که از هنرمندان پرتلاش و مستعد معاصر است پرداخته میشود که آفریده های او تا چه اندازه بستر نماد شناسانه دارند و آثارش تا چه حد توانسته ریشه های همسانی با تاریخ هنر داشته باشد. این تحقیق از نوع توصیفی - تحلیلی بوده و گردآوری اطلاعات آن به روش کتابخانه ای و میدانی انجام شده است.
کلیدواژه ها:
نویسندگان
مهدی کرندی
دانشجوی کارشناسی ارشد پژوهش در هنر، دانشگاه شاهد تهران، ایران
زینب محمدنژاد
دانشجوی کارشناسی ارشد گرافیک، دانشگاه غیرانتفاعی ناصر خسرو، ساوه، ایران