معماری دیجیتال و تاثیر آن درخلق فضای موزه ها

سال انتشار: 1393
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 2,415

فایل این مقاله در 9 صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

HIAP01_264

تاریخ نمایه سازی: 30 شهریور 1394

چکیده مقاله:

معماری در واژه ع بارت است ترکیبی است از علم، هنر و تجر به و تولد یک تفکر در حیطه یک هدف مشخص که در صورت طی مسیری تعریف شده به ناظر اجازه می دهد مراحل تولد تفکر را تا تجسم آن به طور واضح رویت کند .جهت توانایی معمار در طراحی و تولید صنعتی و امکان تجسم احجام و فرم های نامتعارف معماری، باید ابزاری برای خلق فضا و معماری در اختیار معمار قرار گیرد که این ابزار با استفاده از تکنولوژی و امکانات پیچیده گرافیک در رایانه به نام معماری دیجیتالی میسر می گردد. امروزه با استفاده از فضای دیجیتالی به خوبی م یتوان تمام جزئیات تصور شده یک طرح را پیشاپیش به تصویر کشید. کاری که در گذشته تقری با غیر ممکن بود. فرم در فضای رایانه ترسیم م یشود، خلاقیت شکل م یگیرد . یکی از کاربردهای معماری دیجیتال استفاده از این تکنولوژی در خلق فضای موزه هاست . هنرکه به نوعی عمیق ترین ،تجربیات ادراکی هنرمند رابیان می کند، همسو با تغییرات زندگی ودریافت های ذهنی انسان، شکل های نو وتازه ای به خود می گیرد. دردهه های اخیر، ازنقاشی های انت زاعی و مجسمه های مدرن تا انواع هنرهای دیجیتالی ، درزمره ی هنرهای پیثشرو بوده اند. همراه با این تحولات، مکان نمایش هنرهای جدید نیز نیازمند فضاهایی درخورآثار و معرف ذات پویای آنها شده است . دراین مقاله ابتدا مفاهیم معماری و طراحی دیجیتال که خود جزئی از هنر دیجیتال به حساب می آید ، به همراه مصادیق معماری دیجیتال و اینکه امروزه معماری دیجیتال به عنوان هنری پیشرو چه تاثیری در خلق فضاهای در خور آثار هنری میتواند داشته باشد مورد بررسی قرار می گیرد، سپس رابطه هنرهای جدید و چگونگی شکل گیری فضای معمارانه ی نمایش آنها مورد مطالعه قرار گرفته و با دسته بندی انواع هنرهای جدید که در دهه های اخیر به وجود آمده اند، نمونه هایی از فضاهای معماری که برای نمایش آثار هنری جدید طراحی شده اند بررسی می شود

نویسندگان

سعید دولت خواه

دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر

امیرحسین فرحی نیا

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • دری، وحیده، بابازاده، سولماز، 1390، : ه " معماری دیجیتالی ...
  • I3] کوشا، کیوان، 1377. " موزه مجازی چیست؟ " فصلنامه ...
  • اسما گولا، هواردجی _ 1381. " گرایشهای معاصردرهنرهای بصری "، ...
  • ا محمودی نژاد، هادی و تقوایی، علی اکبر، 1386. " ...
  • [ء] گلابچی، محمود، اندجی گرمارودی، علی؛ باستانی، حسین، 1390، معماری ...
  • [] کلارویک، برانکو، 1386. " طراحی و ساخت معماری در ...
  • I8] راش، مایکل، 1389. رسانه های نوین در قرن بیستم، ...
  • عینی فر، علی رضا، کی پور، سوده، 1392، نشریه ی ...
  • مصباح، گیتا و رهبرنیا، زهرا 1390، پیوستار زمانی-مکانی باختین در ...
  • نمایش کامل مراجع