CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

عبودیت بنیاد سبک زندگی از نگاه قرآن کریم

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۹ | تعداد نمایش خلاصه: ۳۵ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۸
کد COI مقاله: HSLCONF01_002
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۴۹۶.۲۱ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۹ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۹ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله عبودیت بنیاد سبک زندگی از نگاه قرآن کریم

  زهرا صرفی - استادیار گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه الزهراء

چکیده مقاله:

کثرت ظاهری انواع سبک زندگی در جهان در انواعی مشخص قابل جمع است. این مساله مهم مینماید که وجه تمایز انواع سبک زندگی از نگاه قرآن کریم آخرین کتاب آسمانی کدام است. پژوهش تحلیلی - توصیفی در آیات قرآن کریم روشن میسازد نگرش مادی، انسان را به گزینش سبک زندگی حیوانی و نگرش الهی او را به گزینش سبک زندگی انسانی سوق میدهد. پس با توجه به شاخصهای هر کدام از این دو الگوی اصلی، سبک زندگی5 هر انسان با درجهای از شدت و ضعف به یکی از آن دو نزدیک میگردد . قرآن کریم جامع الگوهای رفتاری در حوزه های مختلف زندگی برای تحقق سبک زندگی انسانی است. اما انسان5 محتاج، آزاد آفریده شد تا خود عبودیت االله و سبک زندگی انسانی یا عبودیت غیراالله(طاغوت) و سبک زندگی حیوانی را برگزیند. لازمه عبودیت االله، کفر به طاغوت است. این عبودیت در سایه معرفت به خداوند متعال و سپس محبت او به سهولت حاصل میگردد. عبودیت طاغوت و اهتمام به سبک زندگی حیوانی بر پایه غفلت انسان از خود و خالقش استوار است و سرمایه های وجودی انسان را تنها مصروف رفع نیازهای بعد مادی وجودش میسازد و او را از سعادت باز میدارد.

کلیدواژه‌ها:

قرآن کریم، سبک زندگی انسانی، عبودیت، سبک زندگی حیوانی، طاغوت.

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-HSLCONF01-HSLCONF01_002.html
کد COI مقاله: HSLCONF01_002

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
صرفی, زهرا، ۱۳۹۸، عبودیت بنیاد سبک زندگی از نگاه قرآن کریم، کنفرانس بین المللی علوم انسانی، اجتماعی و سبک زندگی، گرجستان، دانشگاه پیام نور مرکز بین الملل گرجستان، https://www.civilica.com/Paper-HSLCONF01-HSLCONF01_002.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (صرفی, زهرا، ۱۳۹۸)
برای بار دوم به بعد: (صرفی، ۱۳۹۸)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

علم سنجی و رتبه بندی مقاله

مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
نوع مرکز: دانشگاه دولتی
تعداد مقالات: ۴۷۰۰
در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

مدیریت اطلاعات پژوهشی

اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

شبکه تبلیغات علمی کشور

به اشتراک گذاری این صفحه

اطلاعات بیشتر درباره COI

COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.