CIVILICA We Respect the Science
ناشر تخصصی کنفرانسهای ایران
عنوان
مقاله

تکریم مقام انسان از دیدگاه امام سجاد (ع)

اعتبار موردنیاز : ۱ | تعداد صفحات: ۱۸ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۱۸ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۵
کد COI مقاله: HSZTAYBAD01_009
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۳۳۹.۵۲ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۱۸ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

اگر در مجموعه سیویلیکا عضو نیستید، به راحتی می توانید از طریق فرم روبرو اصل این مقاله را خریداری نمایید.
با عضویت در سیویلیکا می توانید اصل مقالات را با حداقل ۳۳ درصد تخفیف (دو سوم قیمت خرید تک مقاله) دریافت نمایید. برای عضویت در سیویلیکا به صفحه ثبت نام مراجعه نمایید. در صورتی که دارای نام کاربری در مجموعه سیویلیکا هستید، ابتدا از قسمت بالای صفحه با نام کاربری خود وارد شده و سپس به این صفحه مراجعه نمایید.
لطفا قبل از اقدام به خرید اینترنتی این مقاله، ابتدا تعداد صفحات مقاله را در بالای این صفحه کنترل نمایید.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۱۸ صفحه است در اختیار داشته باشید.

قیمت این مقاله : ۳,۰۰۰ تومان

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله تکریم مقام انسان از دیدگاه امام سجاد (ع)

محمد لاله زاده - آموزش وپرورش ناحیه 2 اهواز
  ابوالقاسم رشیدپور - عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور اهواز

چکیده مقاله:

انسان موجودی است دو بعدی ، که می تواند یا روح خود را پرورش دهد و به کرامتی که خداوند برای او مقرر فرموده نایل آید و این همان جنبه اکتسابی کرامت او می باشد که برای چنین تربیتی از رهنمودهای ایمه اطهار (ع) باید بهره گرفت و یا در درجه حیوانیت خود باقی بماند. کرامت در بینش اسلامی به معنای بزرگواری و جایگاهی است که خداوند برای او در نظر گرفته که می تواند با تهذیب نفس به آن برسد . امام سجاد (ع) راه رسیدن به کرامت انسانی را در یاری جستن از خداوند ، تمسک به قرآن کریم و ایمه معصومین و انجام عمل صالح می داند . حب ذات ، خوارشدن دنیا ، گذشت از خطای دیگران ، بی نیازی و مناعت طبع ، صبر در برابرجاهلین ومخالغین و امانتداری را به عنوان ثمرات کرامت را می توان در کلام امام زین العابدین (ع) یافت.امام سجاد(ع) از دنایت نیز سخن به میان آورده است تا از این تضاد، تابلویی زیبا از کرامت انسانی ترسیم نماید؛ چرا که جهان هستی باوجود تضادهاست که بهتر شناخته می شودوخوبی در کنار بدی معنا می یابد امام زین العابدین (ع) نه تنها زینت عبادت کنندگان بلکه اسوه همه کسانی است که به دنبال کرامت انسانی هستند چراکه ایشان همچون سایر معصومین (ع)به قله کرامت انسانی نایل آمده است

کلیدواژه‌ها:

کرامت انسان،جود، دنایت، ،تقوا ،دیدگاه امام سجاد (ع)

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-HSZTAYBAD01-HSZTAYBAD01_009.html
کد COI مقاله: HSZTAYBAD01_009

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
لاله زاده, محمد و ابوالقاسم رشیدپور، ۱۳۹۵، تکریم مقام انسان از دیدگاه امام سجاد (ع)، همایش سراسری علمی-پژوهشی سبک زندگی، خراسان رضوی - تایباد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد، https://www.civilica.com/Paper-HSZTAYBAD01-HSZTAYBAD01_009.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (لاله زاده, محمد و ابوالقاسم رشیدپور، ۱۳۹۵)
برای بار دوم به بعد: (لاله زاده و رشیدپور، ۱۳۹۵)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :

  • آرام، احمد، ترجمه الحیاه، دفتر نشر فرهنگی، ۱۳۸۰، تهران ...
  • ابن باویه، محمد بن علی _ صفات الشیعه، انتشارات علمی، ...
  • ابن شهر آشوب، مناقب، ۱۳۷۹ ق، علامه، قم ...
  • افراسیابی، علی، ترجمه جهاد النفس وسایل الشیعه، ۱۳۸۰، قم ...
  • الهی قمشه ای، مهدی، ترجمه صحیفه، ۱۳۹۲، اندیشه صادق، تهران ...
  • بابایی، احمد علی، برگزیده تفسیر نمونه، ۱۳۸۲، تهران مکتب الاسلامیه، ...
  • حسن زاده، صادق، ترجمه تحف العقول، اسلامیه، ۱۳۸۰، تهران ...
  • . جعفری، بهزاد، ترجمه تحف العقول، ...
  • ، جعفری، یعقوب، تفسیر کوثر، بی تا، بیجا ...
  • توحیدی، امیر، ۱۳۸۰، انتشارات زواره، تهران ...
  • همو، سروش هدایت، ۱۳۸۷، اسرا، قم ...
  • رحیمیان، محمد حسین، ترجمه قطره ایی از دریای فضایل اهل ...
  • راغب اصفهانی، حسین بن محمد، مفردات _ ۱۴۱۲، دار الشامیه، ...
  • سلیم، قیس الهلالی، کتاب سلیم _ ۱۴۰۵ق، انتشارات هادی، قم ...
  • سبحانی، جعفر، مفاهیم القرآن، ۱۳۸۶، موسسه امام صادق (ع)، قم ...
  • صدوق، محمد بن علی بن بابویه، آمالی _ ۱۴۰۰، انتشارات ...
  • عطاردی، عزیزاله، ترجمه کتاب الایمان و الکفر بحارالانوار ج ۶۴، ...
  • عبدالباقی، محمد فواد، المعجم المفهرس، دارالکتب المصریه _ قاهره ...
  • غرویان، محسن، شرح صحیفه سجادیه، ۱۳۷۸، دفتر نشر الهادی _ ...
  • فیض الاسلام، علینقی، شرح وترجمه صحیفه سجادیه _ ۱۳۷۶، انتشارات ...
  • کاشفی سبزواری، علیه، مواهب، بی تا، تهران ...
  • محمد محمدی ری شهری، میزان الحکمه، دارالحدیث، ۱۳۸۹، قم ...
  • مجلسی، علامه محمد باقر، عین الحیاه، ۱۳۸۵، انتشارات بوکتاب _ ...
  • مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ۱۳۷۴، دارالکتب الاسلامیه، تهران ...
  • موسوی همدانی، سید محمد باقر، ترجمه تفسیر المیزان، ۱۳۷۴، دفتر ...
  • ممدوحی، حسن، شرح صحیفه سجادیه، ۱۳۹۴، بوستان کتاب، قم ...
  • میرحسینی سید علی نقی، مجلات عقیدتی، فرهنگی، اجتماعی _ فرهنگ ...
  • نوری طبرسی، میرزا حسین _ مستدرک الوسائل، ۱۴۰۷، انتشارات موسسه ...
  • مدیریت اطلاعات پژوهشی

    اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

    مقالات مرتبط جدید

    شبکه تبلیغات علمی کشور

    به اشتراک گذاری این صفحه

    اطلاعات بیشتر درباره COI

    COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
    کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.