CIVILICA We Respect the Science
(ناشر تخصصی کنفرانسهای کشور / شماره مجوز انتشارات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۸۹۷۱)
عنوان
مقاله

بررسی جایگاه نقوش هندسی در هنراسلامی-ایرانی

اعتبار موردنیاز PDF: ۱ | تعداد صفحات: ۱۱ | تعداد نمایش خلاصه: ۱۵۳ | نظرات: ۰
سال انتشار: ۱۳۹۶
کد COI مقاله: IASCONF01_012
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۴۰۷.۵۶ کیلوبایت (فایل این مقاله در ۱۱ صفحه با فرمت PDF قابل دریافت می باشد)

راهنمای دانلود فایل کامل این مقاله

متن کامل این مقاله دارای ۱۱ صفحه در فرمت PDF قابل خریداری است. شما می توانید از طریق بخش روبرو فایل PDF این مقاله را با پرداخت اینترنتی ۳۰,۰۰۰ ریال بلافاصله دریافت فرمایید
قبل از اقدام به دریافت یا خرید مقاله، حتما به فرمت مقاله و تعداد صفحات مقاله دقت کامل را مبذول فرمایید.
علاوه بر خرید تک مقاله، می توانید با عضویت در سیویلیکا مقالات را به صورت اعتباری دریافت و ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر برای دریافت مقالات بپردازید. اعضای سیویلیکا می توانند صفحات تخصصی شخصی روی این مجموعه ایجاد نمایند.
برای راهنمایی کاملتر راهنمای سایت را مطالعه کنید.

خرید و دانلود فایل PDF مقاله

با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای ۱۱ صفحه است به صورت فایل PDF در اختیار داشته باشید.
آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید:

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی جایگاه نقوش هندسی در هنراسلامی-ایرانی

  محبوبه محمودی - کارشناسی ارشد پژوهش هنر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس

چکیده مقاله:

نقوش هندسی در هنر اسلامی به دلیل ارتباط همه اجزایش با یکدیگر نشان دهنده وحدت در عین کثرت و کثرت در وحدت است. نقطه آغاز هنر اسلامی است؛ یعنی ساده ترین و واض حترین مبدا و آغازی برای هندسه که ماهیتش جزء اسرار است. نقطه آغاز خط و خط به وجود آورنده شکل است. پس از ورود اسلام به ایران، آثار هنرمندان ایرانی از این نقوش تاثیر بسزایی گرفت و به عنوان بخشی جدانشدنی در زیرمجموعه های هنر ایرانی- اسلامی همچون سفالگری، فلزکاری، معماری و... کاربرد فراوانی یافت. وجود نقوش هندسی در هنر اسلامی و هنر ایرانی پس از اسلام، ضرورت این تحقیق را ایجاب می کند. این تحقیق که در آغاز سعی در مروری اجمالی بر هندسه در هنر اسلامی و در هنر اسلامی ایرانی دارد، تلاش می کند تا نگاه اسلام را به مقوله هنر از منظر نقوش هندسی ارزیابی کند. در این پژوهش به اختصار دریافت می شود که نقوش هندسی در هنر اسلامی ایرانی در عین کثرت به وحدت ذات خداوندی می رسد و آشکار خواهد شد که کثرت نقوش از مبدایی واحد که ذات خداوندی است سرچشمه می گیرد. این تحقیق به روش توصیفی- تحلیلی و با کمک منابع کتابخانه ای صورت گرفته است.اهداف پژوهش:* بررسی جایگاه نقوش هندسی در شکل دهی هنر اسلامی.* بررسی میزان تاثیر پذیری هنر ایرانی از نقوش هندسی به کار رفته در هنر اسلامی است.سوالات پژوهش:* نقوش هندسی چگونه در هنر اسلامی ایرانی راه یافت * این نقوش در این آثار چه معانی را به ذهن متبادر می سازد

کلیدواژه‌ها:

هندسه، نقوش هندسی اسلامی، هنر ایرانی- اسلامی

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-IASCONF01-IASCONF01_012.html
کد COI مقاله: IASCONF01_012

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
محمودی, محبوبه، ۱۳۹۶، بررسی جایگاه نقوش هندسی در هنراسلامی-ایرانی، همایش جایگاه نقوش تزیینی در کیفیت بصری آثار هنر اسلامی، تهران، مرکز تحقیقات هنر اسلامی نگاره، https://www.civilica.com/Paper-IASCONF01-IASCONF01_012.html

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (محمودی, محبوبه، ۱۳۹۶)
برای بار دوم به بعد: (محمودی، ۱۳۹۶)
برای آشنایی کامل با نحوه مرجع نویسی لطفا بخش راهنمای سیویلیکا (مرجع دهی) را ملاحظه نمایید.

علم سنجی و رتبه بندی مقاله

مشخصات مرکز تولید کننده این مقاله به صورت زیر است:
نوع مرکز: دانشگاه آزاد
تعداد مقالات: ۱۶۶
در بخش علم سنجی پایگاه سیویلیکا می توانید رتبه بندی علمی مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور را بر اساس آمار مقالات نمایه شده مشاهده نمایید.

مدیریت اطلاعات پژوهشی

اطلاعات استنادی این مقاله را به نرم افزارهای مدیریت اطلاعات علمی و استنادی ارسال نمایید و در تحقیقات خود از آن استفاده نمایید.

مقالات پیشنهادی مرتبط

مقالات مرتبط جدید

شبکه تبلیغات علمی کشور

به اشتراک گذاری این صفحه

اطلاعات بیشتر درباره COI

COI مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد.
کد COI به مفهوم کد ملی اسناد نمایه شده در سیویلیکا است و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد.