پیاده سازی سخت افزاری توابع OpenGL برای استفاده در سیستم های بلادرنگ

سال انتشار: 1393
نوع سند: مقاله کنفرانسی
زبان: فارسی
مشاهده: 751

متن کامل این مقاله منتشر نشده است و فقط به صورت چکیده یا چکیده مبسوط در پایگاه موجود می باشد.
توضیح: معمولا کلیه مقالاتی که کمتر از ۵ صفحه باشند در پایگاه سیویلیکا اصل مقاله (فول تکست) محسوب نمی شوند و فقط کاربران عضو بدون کسر اعتبار می توانند فایل آنها را دریافت نمایند.

استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:

لینک ثابت به این مقاله:

شناسه ملی سند علمی:

ICADI02_027

تاریخ نمایه سازی: 11 اردیبهشت 1394

چکیده مقاله:

یکی از تجهیزات الکترونیکی در هواپیماهای امروزی، نمایشگرهای چند منظوره می باشد. این نمایشگرها جایگزینی برای نشان دهنده ها و عقربه های مکانیکی قدیمی می باشند. یکی از راه های متداول برای ایجاد شکل های مورد نیاز روی این نمایشگرها استفاده از OpenGL است.OpenGL ، یک واسط برنامه نویسی برای گرافیک دو بعدی و سه بعدی است. این استاندارد، توابعی را در اختیار برنامه نویس قرار می دهد تا بهکمک آنها بتواند تصویر مورد نظر خود را تولید کند. پیاده سازی توابع OpenGL تا کنون به دو صورت نرم افزاری و سخت افزاری ارائه شده است. پیاده سازی نرم افزاری آن در قالب یکسری کتابخانه و پیاده سازی سخت افزاری آن در کارتهای گرافیک امروزی انجام شده است. از طرف دیگر، در سیستم هایی بلادرنگی که از FPGA برای پیاده سازی آنها استفاده شده است می توان به منظور کم کردن هزینه ها، سیستم نمایشی آن را داخلFPGA پیاده سازی کرد. در این مقاله به پیاده سازی توابع دو بعدی OpenGL روی FPGA پرداخته و مکانیزمی برای تست آن ارائه شده است. دراین طرح سعی شده است از کمترین منبع ممکن از FPGA استفاده شود. نتیجه طرح، روی یک بورد آموزشی مبتنی بر تراشه 6SLX9 تست شده است. این طرح قابلیت نمایش 52 فریم در ثانیه با رزولوشن 640x480 را دارد

کلیدواژه ها:

توابع اپن جی ال ، پیاده سازی سخت افزاری ، گرافیک کامپیوتری

نویسندگان

بهنام مرادی

فارغ التحصیل دوره کارشناسی دانشگاه اصفهان

علی بهلولی

استادیار دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان

مراجع و منابع این مقاله:

لیست زیر مراجع و منابع استفاده شده در این مقاله را نمایش می دهد. این مراجع به صورت کاملا ماشینی و بر اساس هوش مصنوعی استخراج شده اند و لذا ممکن است دارای اشکالاتی باشند که به مرور زمان دقت استخراج این محتوا افزایش می یابد. مراجعی که مقالات مربوط به آنها در سیویلیکا نمایه شده و پیدا شده اند، به خود مقاله لینک شده اند :
  • OpenGL Programming Guide s" , Addison Wesley , 2013. ...
  • M. Segal, K. Akeley, "The OpenGL Graphics System: A Specification ...
  • K. proudfoot, W .Mark, P.Hanraham "8 Real-Time Procedural Shading System ...
  • M. Segal, K. Akeley, "The Designof theOpenGL Graphics Interf ...
  • _ _ _ _ _ A system for ...
  • http://www. fpga4fun _ com/S erialInterface 1 .html , 2012. [7] ...
  • http://www. fpga -talk. de/foru m/vi ewtopic .php?t=272&p= 1071 [9] http:/stack ...
  • نمایش کامل مراجع